• El Pokémon Go dels ous de Pasqua

El Pokémon Go dels ous de Pasqua

Rewans és un joc que convida l’usuari a captar premis i regals de les marques com si es tractessin dels monstres de la sèrie de dibuixos japonesa

Rewans proposa interactuar amb les marques amb ous com si fos el Pokémon Go
Rewans proposa interactuar amb les marques amb ous com si fos el Pokémon Go
Barcelona
27 de Març de 2018

La febre del Pokémon Go no ha passat de moda. O almenys això podem pensar en veure encara usuaris amb el telèfon a les mans amb gestos que donen a entendre que estan capturant aquests animalons. El cert, però, es que poden estar capturant ous de Pasqua. Concretament, ous que poden amagar regals com un nou Samsung S9 o un viatge amb Ibèria. Això és el que proposa l'aplicació Rewans, explotada per la companyia de màrqueting digital Optima, fundada per Eduard Quintana i situada a l'Hospitalet de Llobregat, que aprofita la Setmana Santa per llançar de manera definitiva el seu joc.

 

La companyia proposa un joc breu de cinc minuts on la persona escull a quin sorteig vol participar. Tal com explica el director comercial de l'empresa a VIA Empresa, Jaime de Santiago, n'hi ha prou amb descarregar-se l'app, geolocalitzar-nos i esperar que apareguin ous. "L'experiència dura només cinc minuts i es basa a interactuar amb els elements que apareixen, respondre tres preguntes que ens llançarà la marca, obtenir una puntuació i esperar 48 hores per comprovar si estem dins del top de guanyadors", detalla. 

De Santiago: "Canviem el model habitual de publicitat on és la marca qui busca l'usuari per una estratègia on aquest persegueix el producte o servei"

Tot això, però, no es resumeix a una simple activitat lucrativa, té la seva raó. "Les marques busquen relacionar-se amb els usuaris, no captar-los. Canviem el model habitual de publicitat on és la marca qui busca l'usuari per una estratègia on aquest persegueix el producte o servei", afegeix.

 

Avançar amb total seguretat

L'empresa ja va fer el passat mes de maig una prova pilot on, en només quatre setmanes, va aconseguir una base de 50.000 usuaris que ara es convertiran en els betatesters del llançament d'aquest març. La part tècnica és important perquè, com diu de Santiago, "els usuarios no et donen dues oportunides, si t'equivoques, t'esborren". D'aquí que la seva previsió sigui fer una nova prova amb els jugadors que ja tenen a la base de dades i sortir pocs dies després als mercats d'aplicacions -de manera gratuïta- per captar nous usuaris amb una plataforma fiable al 100%.

rewans2

Part de l'equip de Rewans en el 4YFN 2018 | Cedida

Un dels seus punts febles és la credibilitat. Segons de Santiago, el director comercial, els potencials jugadors han de saber que ningú els enganya: "Amb la primera prova vam veure que la gent no es creu que hi hagi un regal, pensa que hi ha tru co que és fals. És impostant transmetre el model de negoci i explicar per què les marques posen productes gratuïts a canvi de relacionar-se amb ells". I és que el seu pla de monetització es basa a oferir una base de dades amb informació de clients, és a dir, les marques tenen el cost de posar el producte o servei en qüestió i el preu de segmentar en funció d'edat, sexe i localització que ofereix Rewans. 

També els calen marques de renom a l'app per aconseguir la credibilitat necessària. "Si Samsung entra i l'usuari veu que ofereix regals, perdrà part de la por a jugar", comenta.

Creixement exponencial

Rewans compta ara amb sis persones treballant a temps complet en el projecte, però la previsió és ampliar l'equip en poc temps. Sis mesos després del llançament, aprofitant la Setmana Santa, la companyia ja pensa a llicenciar el model a Europa, en primera instància, i a Llatinoamèrica i els Estats Units en una segona fase. "Juguem amb el component de la viralitat, pel que sabem que creixerem molt ràpidament", assegura de Santiago.

rewans

Per a la primera prova pilot del 2017 l'empresa va invertir 600.000 euros provinents de fonts privades i públiques, la mateixa xifra que destinaran a finançar la sortida definitiva d'enguany. En tot el procés, han comptat amb els serveis d’assessorament d’Acció, amb qui també van ser presents a la passada edició del 4YFN.