La lectura que fem del món i d’allò que passa en l'actualitat, té últimament grans càrregues d'incertesa i complexitat. Podem saber amb més o menys exactitud què va passar el 2024, però el que succeirà aquest 2025, la fotografia del futur, està plena d’interrogants. Alguns es poden resoldre, a través de l'anàlisi de les macrotendències, però hi ha successos més difícils de preveure, que arriben d’inesperat, com la pandèmia de la covid-19 o la DANA al País Valencià.
Quines són les claus per dur a terme una bona estratègia empresarial? Quines noves tendències cal tenir en compte?
"El gran avantatge competitiu el tindran aquelles empreses que siguin capaces de convertir la gestió de la incertesa en una oportunitat" afirma l'Elena Busquets a la introducció del darrer episodi de L'empresa al dia, abans de donar peu al convidat del capítol, el Marcos Urarte, director del Grupo Pharos i prestigiós consultor estratègic internacional, considerat un dels futuristes més prestigiosos del món, segons la revista Forbes. En aquest episodi, que compta amb les píndoles informatives dels periodistes Gemma Fontseca i Carlos Rojas, i la cita filosòfica de l'Ariadna Romans, es repassen tots aquells factors internacionals i nacionals que poden afectar a l'estratègia de les empreses catalanes aquest 2025.
Com definiríem el 2024? Quines són les claus per portar a terme una bona estratègia empresarial? Quines noves tendències cal tenir en compte? Què és exactament la prospectiva? Marcos Urarte respon a aquestes preguntes i s'endinsa en tots els entrellats del nou mandat de Trump (Groenlàndia inclòs), fins a altres esdeveniments geopolítics, les futures eleccions d'Alemanya, el Canadà o el futur d'Europa en un món de tensions permanents.
Aquest és el 18è episodi de L'Empresa al dia. Un pòdcast amb el qual volem que empresaris, empresàries, directius o tots aquells professionals vinculats al teixit productiu català portin… l’empresa al dia. Pots escoltar tots els capítols a Spotify, Amazon Music, iVoox, YouTube Music i Apple Podcast.