El tracte, el servei, l'atenció al client, la comoditat... Perquè "als avions, el temps passi volant" com deia Woody Allen, tots els elements han de conjurar-se per sumar punts i agafar les millors posicions a l'hora de mostrar-se als usuaris. I és que, quan es tracta -sobretot- d'agafar un vol llarg, la majoria de nosaltres ens mirem i remirem atentament amb quina companyia volem. I aquí és on entren en joc les opinions d'altres viatgers que ja s'hagin aventurat prèviament a experimentar un vol amb l'aerolínia que sigui. Justament aquest és el propòsit dels premis Travellers' Choice de TripAdvisor, donar pautes als usuaris que facin la cerca per triar l'opció més encertada. De fet, aquests són dels pocs guardons del sector turístic basats en milions d'opinions dels usuaris de tot el món i els seus guanyadors se seleccionen cada any a partir dels comentaris que aporten els membres de TripAdvisor. "Una de les millorsaerolínies del món", es llegeix en els diversos comentaris dels usuaris en la categoria de les 10 companyies aèries més top del moment. De fet, totes conserven el premi des de fa, almenys, tres anys.
Els Travellers' Choice coronen Singapore Airlines com la millor companyia aèria del planeta. Amb quatre classes diferents -suite, primera classe, business i turista-, l'aerolínia vola a més de 60 destinacions de 35 països diferents de tots els continents del planeta. Els usuaris de la plataforma -que la puntuen amb 4,5 estrelles de les 5 totals- destaquen el "menjar exquisit", l"amabilitat" del personal o la "comoditat" dels seus seients. La segueix Qatar Airways que, amb una puntuació de quatre estrelles, viatja a 145 destinacions diferents. "Una experiència meravellosa", "un viatge agradable" o la puntualitat dels vols destaquen en els comentaris dels viatgers. Encara en el podi, s'hi troba EVA Air, la segona aerolínia més gran de Taiwan només per darrere de China Airlines. Batejada per molts com "la gran sorpresa", l'aerolínia xinesa vola a 70 destinacions diferents.
La quarta plaça és per Emirates que, tot i perdre pes en el rànquing, continua sent una de les opcions preferides pels viatgers. Amb 140 destinacions de 78 països diferents, l'aerolínia més gran de l'Orient Mitjà triomfa per l'atenció de la seva tripulació, el menjar de qualitat que ofereixen i la gran quantitat d'oferta d'entreteniment que porta a les seves pantalles. "El plaer de viatjar" amb Emirates, destaquen molts dels seus usuaris. La segueixen Japan Airlines (JAL) amb 60 destinacions domèstiques diferents i 30 d'internacionals, que triomfa per la "qualitat del servei", el menjar i la puntualitat i ja en la sisena posició entra una aerolínia no asiàtica; Southwest Airlines, amb seu a Dallas i la low cost més gran del món; i la companyia de baix cost brasilera Azul per la seva puntualitat i detall pel client.
Finalment, en les tres darreres places de la taula s'hi troben Air New Zealand, que opera un total de 20 vols entre domèstics i internacionals; l'anglesa Jet2.com, que compta amb unes 60 destinacions europees; i All Nipon Airways, més coneguda com a Ana, que opera per tot Àsia.
Fora del rànquing mundial, la companyia espanyola que més triomfa és la canària Binter, que només vola a Cabo Verde, Portugal, el Marroc, el Senegal, Gàmbia i les illes Canàries, i que ha estat guanyadora del premi Traveller's Choice aquest 2019 i el 2018, sobretot per l'atenció al viatger, la puntualitat i els snacks que ofereix. I és que, com cantaven els Gipsy Kings, volar pot arribar a fer-nos molt feliços. "Volare, oh oh, Cantare, oh oh oh, Nel blu dipinto di blu, Felice di stare lassu. Y volando, volando feliz, Yo me encuentro mas alto, Más alto que el sol".