Sembla contradictori, però, pocs dies després de posar fi oficialment a l’estiu, cada 27 de setembre se celebra el Dia Mundial del Turisme. I, d’això, els catalans en sabem molt: entre rànquings i xifres rècord, aquest primer semestre de l’any, Catalunya s’ha consolidat com la primera destinació turística de l’Estat amb 7,9 milions de visitants. Recollides per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), aquestes dades suposen un increment del 30,5% respecte de les del 2022 i signifiquen que un de cada cinc turistes que arriben a l’Estat aposten per visitar Catalunya.
En aquest context, Tiqets, la plataforma especialitzada en la venda d'entrades per a museus i atraccions culturals, ha publicat un rànquing de les deu atraccions turístiques més visitades a l’Estat durant els primers mesos de l’any. En aquest informe destaca que, de les deu posicions, no totes són atraccions turístiques i vuit es troben a la ciutat comtal.
Catalunya s’ha consolidat com la primera destinació turística de l’Estat amb 7,9 milions de visitants
Al top 1 no hi ha novetats: la Sagrada Família
En el rànquing publicat per Tiqets, com era d’esperar i com ha succeït en els darrers anys, la SagradaFamília ha estat l’atracció cultural preferida de l’Estat. L’any passat va rebre 3,8 milions de turistes que es van sumar als 82 milions que han visitat l’obra d’Antoni Gaudí al llarg de la història. La xifra del 2022 es tracta d’una quantitat encara per sota del període prepandèmic, però tres vegades més gran que la del 2021.
La plataforma especialista en atraccions turístiques situa el ParcGüell en segona posició, suposant així un dels Patrimonis de la Humanitat més visitats no només a Catalunya, sinó també de l’Estat. Tot seguit, el tercer tiquet més demandat per part dels turistes és el Barcelona Bus Turístic. Malgrat les diverses tarifes que ofereix, una persona adulta que vulgui descobrir la capital catalana sobre les rodes d’aquest popular bus ha d’abonar, de mitjana, 30 euros. 66 autobusos es reparteixen entre les dues rutes que ofereix aquesta atracció, de 9 i 15 quilòmetres.
Una app amb audioguia es cola al top 5
Per conèixer la quarta atracció més sol·licitada a l’Estat hem de tornar a la Sagrada Família: la gran majoria de visitants aprofiten la visita per adquirir l’accés a la torre. D’aquesta manera, la torrede la Sagrada Família es troba en la quarta posició en el rànquing de vendes del que portem d’any. El top 5, però, el conclou una aplicació mòbil: l’app amb audioguia Tour de la ciutat de Barcelona, esdevé, segons Tiqets, el cinquè tiquet més venut a l’Estat. Per un import de 9,5 euros ofereix un contingut en anglès, francès, alemany i italià que inclou més de 100 punts d’interès de la capital catalana.
No és fins a la sisena posició del rànquing on trobem una atracció que no pertany a Catalunya: l’Alcázar de Sevilla. L’any passat hi van acudir 1,7 milions de turistes, suposant un gran increment respecte de l’any anterior quan la xifra no arribava als 800.000. En setena posició se situa la CasaBatlló, una altra icona de Barcelona i patrimoni mundial de la UNESCO.
Des de la seva inauguració l’any 1996 com a centre cultural, la Pedrera ha rebut més de 22 milions de turistes d’arreu del món
En les darreres posicions es troba la targeta Hola Barcelona Travel Card. A l'igual que l'appTour de la ciutat de Barcelona, no es tracta d'una ubicació turística, però és un dels elements indispensables per a tots els turistes que decideixen descobrir els racons de la capital catalana, i Tiqets la situa en el vuitè tiquet més adquirit a l’Estat. La novena posició es torna a situar a la capital andalusa, concretament a la CatedraldeSevilla i, el top 10, el tanca la Pedrera, que des de la seva inauguració l’any 1996 com a centre cultural ha rebut més de 22 milions de turistes d’arreu del món.