• Els millors súpers de l'Estat són catalans

Els millors súpers de l'Estat són catalans

Bonpreu, Plusfresc i BonÀrea coronen el podi del rànquing en temps de pandèmia, una pandèmia que ha fet canviar els hàbits de molts consumidors

Exterior d'un magatzem logístic de Bon Preu | ACN
Exterior d'un magatzem logístic de Bon Preu | ACN
Barcelona
29 de Març de 2021

Anar al supermercat ha estat una de les activitats més comuns i constants en temps de pandèmia (per a alguns). Des d'abans que es declarés l'estat d'alarma, les cadenes de supermercats van començar a veure com alguns dels seus productes eren més demandats que mai -entre ells, el paper de vàter-, però en tot moment van estar a l'alçada per oferir a la ciutadania productes de primera necessitat. Més d'un any després que tot esclatés, anar al súper s'ha convertit, també, en un hobbie de cap de setmana per a molts, sobretot tenint en compte que per exemple a Catalunya tots els establiments que no fossin de primera necessitat han estat tancats dissabtes i diumenges durant dos mesos. Sigui com sigui, els supermercats que coronen el rànquing que s'extreu d'un estudi de l'OCU són catalans i, pel que fa a les cadenes, Mercadona cau per darrere d'Aldi, Lidl, El Corté Inglés o Alcampo, entre d'altres.

 

Segons l'OCU, la covid-19 ha canviat els hàbits dels consumidors i aquest darrer any, per la majoria, el més habitual ha estat anar una o dues vegades al supermercat per setmana. De fet, abans del coronavirus, un 27% de les persones hi anaven entre tres i quatre vegades per setmana, però al juliol del 2020 aquest percentatge ja queia fins el 14%.

El canvi d'hàbits té una raó ben clara i és que la compra en línia és una opció que cada vegada trien més persones. A més, tot i que dèiem que la compra dels caps de setmana s'havia convertit en un passatemps per alguns, al ser una enquesta a escala estatal, si que es veu clara la tendència dels consumidors d'anar entre setmana al súper -un 82% ho prefereix al cap de setmana- i un 54% d'aquests prefereix fer-la al matí, que per la tarda.

 
 

A més, dels més de 5.800 enquestats, la majoria opten per anar a un súper proper o de fàcil accés i, d'aquests, la majoria solen anar a fer la compra en cotxe. Però, quines són les principals raons per les quals els clients trien un establiment o un altre? Un 31% prioritzen la proximitat del centre a casa seva o al lloc de feina, mentre que el 22% opten per la qualitat dels productes i els aliments i el 20% pels bons preus.

En aquest sentit, els consumidors valoren moltíssim que els productes estiguin en bones condicions i, assenyala l'OCU, que els seus envasos estiguin intactes i els productes no tinguin una data de caducitat propera. Però els clients també destaquen la importància que les instal·lacions siguin còmodes, siguin àmplies, estiguin netes i els productes siguin fàcils de localitzar.

 

I, amb tot això, quins són els supermercats que més agraden a la població de tot l'Estat? El súper que es planta en el top 1 del rànquing és Bonpreu amb una valoració de 85 punts; seguit de Plusfresc -una empresa familiar que es va fundar a Lleida-, BonÀrea i Esclat. Mentrestant, de les cadenes que tenen presència a tot l'Estat destaquen Aldi, Hipercor, El Corte Inglés, Alcampo, Lidl, Supercor i, finalment, Mercadona.

 

Entre tots aquests establiments, només BonÀrea destaca pels seus bons preus mentre que Esclat i Plusfresc són els considerats més cars, cosa que, subratlla l'estudi de l'OCU, demostra que tot i que el preu és important, els clients també posen en valor molts altres aspectes.

A més, cada vegada que anem al supermercat gastem de mitjana uns 76 euros i només un 12% dels clients paguen en efectiu. I és que la tendència a pagar amb targeta -sigui de dèbit (50%) o de crèdit (35%)- s'ha elevat moltíssim amb la pandèmia.

Pandèmia i hàbits, pandèmia i compres. Tot ha canviat i els consumidors tenen clar que, generalment, la qualitat passa per davant dels preus dels productes i, si en altres camps si que es miren l'economia, en qüestió d'alimentació i productes de primera necessitat, el preu queda rellevat, en molts casos, a un segon pla.