El consell d’administració de Renfe ha aprovat la licitació dels contractes de manteniment de més de 420 trens de Cercanías, mitja distància convencional i alta velocitat durant els pròxims quatre anys amb una opció de pròrroga d’un any més, per més de 450 milions d’euros.
Del total de trens, 198 corresponen a material que presta servei a Rodalies de Catalunya. El manteniment d’aquests vehicles es realitzarà a les bases de Renfe de Cornellà, Montcada, Mataró, Vilanova i Sant Andreu Comtal.
Amb aquest contracte, la companyia s’assegura una part de la càrrega de treball derivada d’aquests contractes. De fet, els plecs de condicions contemplen la realització dels treballs a través de societats mixtes amb els adjudicataris, així com la reserva per a la realització d'algunes activitats.
Els lots
La licitació es divideix en diferents lots en funció de les característiques i sèries dels trens. Així, sortiran a licitació el manteniment dels trens de la sèrie 104 (trens d'alta velocitat per a mitja distància), 40 trens de mitja distància convencional de tracció dièsel i més de 360 trens de Cercanías de diferents sèries, entre els quals hi ha els moderns Civia, els trens de dos pisos i els de les sèries 446 i 447.
Aquest últim paquet de manteniment és el més important, tant per nombre de trens que es mantenen (gairebé 370) com pels 328,8 milions d'euros que s'hi destinen.
Per últim, la licitació contempla obligacions per a l'adjudicatari, com una elevada fiabilitat i disponibilitat dels trens, especialment a les hores punta, per a prestar el servei de transport ferroviari "amb garantia total de seguretat i la més alta qualitat".