05
de Juliol
de
2016
Act.
05
de Juliol
de
2016
Comprar art per Internet, a bon preu i, a més, personalitzat, ja és possible amb Rtist. Aquesta startup, guanyadora aquest dijous 30 de juny de la competició Appcircus 2016, posa en contacte artistes emergents i clients perquè l'adquisició de pintures, caricatures i altres obres estigui a l'abast de totes les butxaques.
Es tracta d'una aplicació mòbil que mostra una llista d'artistes, el seu estil, mides i preus perquè l'usuari pugui escollir quin li agrada més i quin encaixa amb el tipus d'obra que té al cap. Un cop es tria el pintor, només cal enviar la fotografia d'allò que es vol plasmar al quadre i esperar que accepti la feina, pagar pel producte i esperar a tenir-lo a casa en un màxim de tres setmanes. Els preus oscil·len entre els 80 i els 300 euros, aproximadament.
No és una eina de compravenda d'obres ja elaborades com fan altres plataformes, sinó que el seu valor afegit és que l'interessat sempre demanda i rep una obra d'art única. "És art fet només per a tu", explica el seu desenvolupador, Duncan Campbell.
Ajudar els artistes
Dedicar-se de ple a l'art no és fàcil i Campbell ho sap. "La idea va sorgir el desembre passat quan una amiga meva artista em va explicar que no pot dedicar-se a la seva passió perquè té pocs encàrrecs i ha de fer altres coses per guanyar diners", relata a VIA Empresa. Per això va pensar que un aparador com aquest podria ajudar-la a ella i a altres artistes a donar-se a conèixer i guanyar diners amb el que els agrada, pel que no va dubtar ni un moment a endinsar-se en el projecte.
"Amb Rtist el client sap quin és l'estil de l'artista i rep l'obra tal com la volia", assegura. Així doncs, aquesta eina trasllada al món digital la tasca tradicional de buscar artistes que treballen per encàrrec i hi suma les bondats de la tecnologia: fer més visible el nom del pintor i el seu art.
"És cert que el procediment d'encarregar art és una mica elitista", reconeix Campbell, "però creiem que ha de ser accessible a tothom". Amb aquesta premissa, la startup vol trencar amb la imatge d'artistes reconeguts i cars per "obrir les portes i fer-ho accessible i tothom". "Volem que la gent, en comptes de mirar les fotos del mòbil quan està al sofà, miri les obres que els artistes han creat a partir d'aquestes mateixes imatges", afegeix.
Actualment l'app té 15 artistes d'Espanya, la meitat aproximadament són de Barcelona, però Campbell afirma que té una llista de prop de 70 interessats més a formar part de la llista. "No paren d'enviar-me missatges, carteres i tot perquè volen entrar a l'app", constata amb orgull, "cada dues o tres setmanes afegint més gent".
Pel que fa als usuaris, hi ha actius prop de 500. Sembla que és una xifra petita però el desenvolupador del projecte assegura que és una dada positiva: "El creixement és lent, però hem de ser conscients que són gent que normalment usarien una pàgina web i el que hem de fer és donar a conèixer l'app i fer que es passin a Rtist". Si l'aplicació funciona bé, el següent pas serà crear un web per captar aquests usuaris potencials que són reticents a usar el telèfon mòbil.
Emprendre amb molt poc
Duncan dirigeix l'agència de desenvolupament d'apps Gorilla Arm a Barcelona, pel que la creació de Rtist no ha sigut res nou ni costós. Només han hagut de fer front al cost de la creació d'uns termes i condicions per tenir el marketplace i als 100 dòlars anuals per estar presents a l'App Store – l'eina de moment només està disponible per a iOS. "Tots som programadors i dissenyadors, podem sostenir la plataforma només amb el cost del nostre temps", conclou.
El model de negoci se sostindrà amb el cobrament d'una comissió del 20% de l'encàrrec als pintors. Una comissió que, durant els pròxims sis mesos, rebutgen cobrar per poder atraure interessats: "Volem donar suport als artistes, animar les vendes i ajudar a créixer la plataforma".
Es tracta d'una aplicació mòbil que mostra una llista d'artistes, el seu estil, mides i preus perquè l'usuari pugui escollir quin li agrada més i quin encaixa amb el tipus d'obra que té al cap. Un cop es tria el pintor, només cal enviar la fotografia d'allò que es vol plasmar al quadre i esperar que accepti la feina, pagar pel producte i esperar a tenir-lo a casa en un màxim de tres setmanes. Els preus oscil·len entre els 80 i els 300 euros, aproximadament.
No és una eina de compravenda d'obres ja elaborades com fan altres plataformes, sinó que el seu valor afegit és que l'interessat sempre demanda i rep una obra d'art única. "És art fet només per a tu", explica el seu desenvolupador, Duncan Campbell.
Ajudar els artistes
Dedicar-se de ple a l'art no és fàcil i Campbell ho sap. "La idea va sorgir el desembre passat quan una amiga meva artista em va explicar que no pot dedicar-se a la seva passió perquè té pocs encàrrecs i ha de fer altres coses per guanyar diners", relata a VIA Empresa. Per això va pensar que un aparador com aquest podria ajudar-la a ella i a altres artistes a donar-se a conèixer i guanyar diners amb el que els agrada, pel que no va dubtar ni un moment a endinsar-se en el projecte.
"Amb Rtist el client sap quin és l'estil de l'artista i rep l'obra tal com la volia", assegura. Així doncs, aquesta eina trasllada al món digital la tasca tradicional de buscar artistes que treballen per encàrrec i hi suma les bondats de la tecnologia: fer més visible el nom del pintor i el seu art.
"És cert que el procediment d'encarregar art és una mica elitista", reconeix Campbell, "però creiem que ha de ser accessible a tothom". Amb aquesta premissa, la startup vol trencar amb la imatge d'artistes reconeguts i cars per "obrir les portes i fer-ho accessible i tothom". "Volem que la gent, en comptes de mirar les fotos del mòbil quan està al sofà, miri les obres que els artistes han creat a partir d'aquestes mateixes imatges", afegeix.
Actualment l'app té 15 artistes d'Espanya, la meitat aproximadament són de Barcelona, però Campbell afirma que té una llista de prop de 70 interessats més a formar part de la llista. "No paren d'enviar-me missatges, carteres i tot perquè volen entrar a l'app", constata amb orgull, "cada dues o tres setmanes afegint més gent".
Pel que fa als usuaris, hi ha actius prop de 500. Sembla que és una xifra petita però el desenvolupador del projecte assegura que és una dada positiva: "El creixement és lent, però hem de ser conscients que són gent que normalment usarien una pàgina web i el que hem de fer és donar a conèixer l'app i fer que es passin a Rtist". Si l'aplicació funciona bé, el següent pas serà crear un web per captar aquests usuaris potencials que són reticents a usar el telèfon mòbil.
Emprendre amb molt poc
Duncan dirigeix l'agència de desenvolupament d'apps Gorilla Arm a Barcelona, pel que la creació de Rtist no ha sigut res nou ni costós. Només han hagut de fer front al cost de la creació d'uns termes i condicions per tenir el marketplace i als 100 dòlars anuals per estar presents a l'App Store – l'eina de moment només està disponible per a iOS. "Tots som programadors i dissenyadors, podem sostenir la plataforma només amb el cost del nostre temps", conclou.
El model de negoci se sostindrà amb el cobrament d'una comissió del 20% de l'encàrrec als pintors. Una comissió que, durant els pròxims sis mesos, rebutgen cobrar per poder atraure interessats: "Volem donar suport als artistes, animar les vendes i ajudar a créixer la plataforma".