• Empresa
  • TradeINN, l’ecommerce per a l’esportista total

TradeINN, l’ecommerce per a l’esportista total

L’empresa gestiona des d’un gran magatzem de Celrà més de 6.000 comandes al dia que li permetran tancar 2017 amb 120 milions d’euros de facturació

David Martin és el fundador de la gironina TradeINN | Cedida
David Martin és el fundador de la gironina TradeINN | Cedida
Barcelona
02 d'Octubre de 2017

Per a TradeINN tot va començar en una botiga de productes de submarinisme de l’Estartit al voltant de 2008. L’establiment tenia pàgina web, però no acabava de funcionar del tot i la van voler traspassar. És aquí quan entra en escena David Martin, -“un friki programador” segons ell mateix, amb experiència en la venda online-, qui va tenir l’oportunitat de portar endavant un projecte nou: convertir-la en un ecommerce multiesportiu. D’això han passat vora 10 anys i aquella aventura s’ha transformat en una gran empresa amb instal·lacions de 15.000 metres quadrats que factura vora 120 milions d’euros i que dóna feina a 200 treballadors.

“Tenim més de 6.000 comandes al dia que surten de la nau de 15.000 metres i comptem amb un muntatge important però no ho vull pensar gaire perquè fa vertigen”, assegura Martin, fundador, accionista majoritari i director general d’aquesta empresa ubicada a Celrà, al Gironès. De la comarca són la majoria dels seus treballadors i al territori s’arrelen també mitjançat iniciatives com la creació del Club Triatló Girona Cosa Brava Tradeinn.

Martin: "Comptem amb un muntatge important però no ho vull pensar gaire perquè fa vertigen"

TradeINN és l’ecommerce al que recorren esportistes de tot tipus: des dels apassionats de l’esquí fins als amants de la nàutica i la pesca, la muntanya... Primer van començar pel submarinisme però ara també és botiga de productes de ciclisme, tennis, pàdel, moto... Fins i tot han obert un outlet, “perquè cada vegada teníem més estoc i aleshores necessitàvem donar sortida a tot aquest material que quedava descatalogat, és com vam fer una mena de Privalia de l’esport”, matisa. Ara, a les novetats habituals, han incorporat moda esportiva/casual per entrar també a conquerir al client que vol vestir esportivament també en el seu dia a dia.

El magatzem de la firma TradeINN. | Cedida
El magatzem de la firma TradeINN. | Cedida 

 

En definitiva, Martín argumenta que a TradeINN s’han preocupat perquè el client trobi al web tot allò que pugui necessitar per practicar els seus esports preferits, amb milers de marques disponibles i enviaments per tot el món. “A cada esport li dediquem una pàgina web diferent amb un domini diferent i no barregem material de motociclisme amb el running. Procurem ser molt especialistes i tenim les marques més importants de cadascun a escala mundial”, explica l’empresari. Al portal, de fet, anuncien que disposen de 634.024 productes de 1.828 marques.

“Seguim sent una startup”

Amb tot, el seu fundador assegura que no han perdut la innocència de qui acaba de començar: “Tenim una mentalitat molt de startup i per molt que creixem, continuem tenint valors de startup. Sí, som una empresa que creix però la mida no m’importa”, explica Martín.

El seu creixement, però sobretot la seva manera de fer-ho, han estat els motius perquè el Parlament Europeu reconegui recentment la seva tasca com una de les 13 empreses catalanes inspiradores d’Europa, juntament amb altres firmes com Moritz o Condis. Un reconeixement que els anima però que "no ens condiciona", com corre a afirmar.

El seu fundador assegura que "per molt que creixem, continuem tenint valors de startup"

Aquest 2017 espera tancar la facturació al voltant dels 120 milions d’euros, una xifra molt allunyada de l’incipient milió d’euros que registrava l’establiment de l’Estartit origen de tot. L’evolució ha sigut constant i progressiva: han facturat 3, 7, 12, 18, 24, 32, 50 i 76 milions d’euros cada exercici econòmic i aquest és el primer que fan el salt a les tres xifres. A més, les 300.000 visites que cada dia té el seu portal web els obliga a treballar de valent en la millora constant de la seva plataforma tecnològica i en el manteniment d’una logística que garanteixi l’enviament de les comandes a tots els països en què estan creixent. “Avui dia tenim 18 milions d’euros en estoc al magatzem”, declara amb respecte David Martin.

Entre els seus reptes immediats, ser el número 1 de la venda de material esportiu per Internet, “tot i que el mercat és tan gran que no dediquem gaire temps a mesurar-nos”, assegura. Sap que la lluita pels clients és molt important i no vol caure del pòdium europeu perquè “és una gran guerra en què només entraran els líders”. Esperit d'esportista també aquí.