• L'Hospital del Mar analitza la qualitat de l'aire amb Sens Solutions

L'Hospital del Mar analitza la qualitat de l'aire amb Sens Solutions

La startup llança una prova pilot per reduir el risc d'exposició dels pacients a possibles infeccions amb l'ajuda de l'IoT

Un passadís de l'Hospital del Mar, on s'ha llançat una prova pilot de la solució per analitzar la qualitat de l'aire de Sens Solutions | ACN
Un passadís de l'Hospital del Mar, on s'ha llançat una prova pilot de la solució per analitzar la qualitat de l'aire de Sens Solutions | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
28 d'Octubre de 2019

Sens Solutions utilitza l'internet de les coses (IoT) per analitzar la qualitat de l'aire als hospitals. La startup catalana ha creat un sistema de sensors que indica quins són els nivells de diòxid de carboni, dels òxids de nitrogen, d'ozó, la temperatura i la humitat de l'aire. Tot això dóna pistes per determinar si els pacients d'un centre mèdic estan exposats a possibles infeccions.

De moment, ha llançat una prova pilot als quiròfans i les àrees d'espera d'oncologia de l'Hospital del Mar. "Més de 10.000 persones moren a l'any a l'Estat espanyol per diferents malalties produïdes per la contaminació de l'aire que respirem i suposa uns costos molt elevats per al sistema de salut", diu la CEO de Sens Solutions, Silvia Gómez.

En concret, utilitzen sensors òptics i electroquímics que analitzen la qualitat de l'aire a temps real. Uns algoritmes de machine learning estableixen paràmetres de comportament per prevenir alteracions de l'aire abans que es produeixin. Sens Solutions preveu començar a comercialitzar aquesta solució d'aquí uns mesos i vendre-la a empreses dels sectors salut i esport.  

L'empresa emergent ha rebut una ajuda de 75.000 euros d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Coneixement. Podrà destinar aquesta partida per finançar activitats derivades de l'execució del pla de negoci inicial (despeses de personal, serveis a tercers, material i equipaments), per llogar espais i per elaborar estratègies de comercialització i comunicació.