• Seven Miles, emprendre és un viatge de luxe

Seven Miles, emprendre és un viatge de luxe

Superada la crisi de les agències de viatges, la 'spin off' de Tourist Forum busca arribar al turista d'alt poder adquisitiu

Imatge d'una de les experiències que ven Seven Miles, veure ballenes | Cedida
Imatge d'una de les experiències que ven Seven Miles, veure ballenes | Cedida
Barcelona
25 de Gener de 2018

Ignasi Canals és un supervivent de la crisi de les agències de viatges. L'any 1996 va fundar Tourist Forum i en veure que no arribava a aquells clients amb un poder adquisitiu més alt, va decidir tornar a emprendre i muntar Seven Miles. Segons Canals, Tourist Forum “té una filosofia molt clara de vendre productes de qualitat a bons preus, per a una classe mitjana”, però després de 20 anys al mercat, l'empresari va decidir que volia captar aquells clients que buscaven unes experiències més de luxe.

Seven Miles, fundada per Canals i dues sòcies més, neix com a spin off  de Tourist Forum amb la idea de segmentar aquesta petita part del mercat a la qual no arribaven però que és de gran poder adquisitiu. "Es tracta d’un tipus de client més prèmium, que busca un viatge molt més exclusiu i una atenció més personalitzada”, apunta l’empresari. “Al final, Tourist Forum i Seven Miles ofereixen les mateixes destinacions però dirigides a un públic diferent”, afegeix.

Itineraris fets a mida per a cada client

Seven Miles compta amb una oficina a Barcelona, concretament a Gran Via, entre la Rambla de Catalunya i el Passeig de Gràcia, on atén a tots els clients que busquen una experiència de luxe en els seus viatges. A través de la seva pàgina web, la startup recomana itineraris a realitzar per tal de seduir el consumidor, però al final “tots els viatges són fets a mida i qualsevol persona pot canviar el que vulgui o inclús demanar que li organitzem una escapada a un lloc que encara no tenim muntat”, explica Canals. Seven Miles ofereix una atenció personalitzada tant a la seva oficina com per telèfon o fins i tot desplaçant-se ells mateixos a on està el possible comprador. “Com tenim un volum de clients petit, encara que molt exclusius, podem dedicar-los tot el temps possible”, assenyala l’empresari.

"Tourist Forum i Seven Miles ofereixen les mateixes destinacions però dirigides a un públic diferent"

Una de les diferències entre Seven Miles i Tourist Forum, a part del públic al qual es dirigeix, són els tipus de viatges que ofereixen. Tourist Forum organitza viatges que són de producte propi de l’empresa, és a dir, no ven itineraris d’empreses majoristes del sector, sinó que tots són organitzats per Tourist Forum. En canvi, Seven Miles proporciona tant productes propis com d’altres majoristes.

Seven Miles, que ha participat al Barcelona Mentoring Program de Barcelona Activa, compta amb clients a tota Espanya, tot i que el 80% de les vendes provenen de l’àrea de Barcelona. Durant el primer any al mercat, l’empresa, que compta amb dos treballadors, ha aconseguit una facturació de 300.000 euros. “No aspirem a tenir molts compradors, sinó a què gastin molt”, assenyala Canals, qui afegeix que aquest any han arribat a la meitat dels clients que necessiten per arribar al punt mort.

Diferents projectes, però tots de viatges

Tourist Forum va néixer fa ja 20 anys arran de la passió del seu fundador, Ignasi Canals, per viatjar. Uns anys després que arrenqués el negoci, Canals va veure que altres agències de viatges demanaven els itineraris que ells organitzaven. “Però en aquell moment una agència detallista no podia vendre productes d’altres agències, sinó que només ho podien fer agències majoristes, per la qual cosa vam crear Exit Tours”, explica l’empresari. Exit Tours ofereix el mateix producte que Tourist Forum però en lloc de dirigir-se al client final o Business to Consumer (B2C), es destina a un client Business to Business (B2B). Així, a través d’Exit Tours, l’empresa ven els productes de Tourist Forum a altres agències de viatges.

DSC 0230 1

Ignasi Canals, fundador de Tourist Forum i Seven Miles, en un dels seus viatges a Lapònia | Cedida

 

Ja l’any 2012, Canals va crear amb uns socis tecnològics un operador turístic online, Bedooin, que ven viatges de la mateixa tipologia que Tourist Forum però completament online. “La diferència de Bedooin és que l’usuari té la confirmació al moment de tot el que ha reservat per la seva sortida, mentre que a Tourist Forum aquesta confirmació a vegades pot trigar uns dies”, explica Canals. I finalment, l’any passat va néixer Seven Miles amb l’objectiu de passar d’un viatger de masses a un client més exclusiu.

De cara al 2018, Canals té nous projectes en marxa. Fa poc han aconseguit el 100% de Bedooin en comprar la participació dels altres socis i ara volen fer una fusió de producte per tal que tots els viatges de Tourist Forum siguin confirmables al moment. A més, també tenen com a objectiu obrir oficines més tipus boutique i potenciar les pàgines web per internacionalitzar el negoci.