• Sharify, la xarxa social del present

Sharify, la xarxa social del present

La startup impulsada per Gemma Prenafeta ofereix un mapa on compartir l'ara i aquí amb tres clics: què, quan i on

Part de l'equip de Sharify al 4YFN | Àngel Bravo
Part de l'equip de Sharify al 4YFN | Àngel Bravo
Aiats Agustí
Periodista
Barcelona
07 de Març de 2018

Quan un diumenge a la tarda no tens plan a vegades Time Out no és suficient. Quins esdeveniments hi ha al nostre voltant? Què ens estem perdent? Què està passant ara i aquí? La resposta a aquestes preguntes és l'antídot contra l'avorriment. Això intenta respondre Sharify, una startup impulsada per l'emprenedora lleidatana Gemma Prenafeta: "Un mapa en temps real, és la xarxa social del present".

 

Segons explica la CEO i cofundadora de la startup, Sharify permet als seus usuaris, persones, negocis, empreses o marques, compartir moments com un concert, una oferta, un esdeveniment o una proposta en tres clics: "Qualsevol persona pot compartir-hi qualsevol moment amb tres clics: què, quan i on".

L'aplicació permet afegir esdeveniments de fins a 24 hores, de manera que es pot compartir qualsevol esdeveniment fins i tot amb un dia d'antelació. Així es teixeix una xarxa social global i plural. "Triem el què amb qualsevol emoticona del telèfon, triem l'on i triem el quan i apareixerà al mapa", explica Prenafeta. Així Sharify és el primer mapa que indica què passa "al nostre voltant ara mateix".

 

Cada usuari compta amb un perfil -logant-se des de Facebook o Google-, però tota la informació que comparteix és oberta, "el mapa que veus tu el veig jo", com en una "xarxa social per compartir el present". Cada perfil indica si l'usuari ha participat en altres esdeveniments. A més l'app inclou un xat per a cada esdeveniment. Prenafeta vol recuperar el valor de la paraula share: "Compartir no un tweetpost o un like, sinó una cervesa, un concert, anar a passejar el gos o qualsevol moment".

Amb Sharify -i aquí hi ha la clau del negoci- qualsevol local pot anunciar quines novetats té: "Una pastisseria pot anunciar que acaba de fer un pastís, o un bar que ara fa una oferta". Segons explica Prenafeta, "per primer cop tenim una app amb gent que busca què fer ara mateix", i això és una oportunitat per les marques per adreçar-se a un públic clau. Els negocis poden tenir una versió prèmium i afegir fotografies o vídeos -no només un emoji- als seus esdeveniments a Sharify. 

A l'abril sortirà la versió beta de l'aplicació, que de moment funciona al web. "L'objectiu és crear hubs a ciutats, això no va només de connectar persones sinó de fer ciutats més plurals i més obertes", diu l'emprenedora. L'aplicació es podrà fer servir a qualsevol part del món, però l'equip de Sharify es vol centrar en les activitats a la capital catalana.

Un problema a l'estranger i arreu

Va ser durant el tercer any de carrera, estudiant International Business & Marketing a la ESCI-UPF, quan Prenafeta es va proposar crear el "Google Maps, alive". L'emprenedora va anar a treballar a Londres un estiu. Amb uns quants CV sota el braç va trobar feina al cap de cinc dies.sharify

Però després de treballar no sabia què fer. Amb 20 anys i ganes de practicar anglès i fer coses en una gran ciutat, no hi havia manera de dir: "Qui vol venir a un concert, un museu o a prendre alguna cosa? Qui vol fer una cervesa?". Creia que calia una eina per donar resposta a aquestes preguntes. Quan va tornar va escriure la tesi sobre aquest problema. Un cop enllestida necessitava un partner tecnològic per tirar endavant la idea. 

"Vaig conèixer un noi de Lleida com jo que li havia passat el mateix a Londres" i que era programador, Diego Gaspar. El cofundador perfecte. Estava a punt de néixer una "xarxa social que sí que és social". El 2017 van començar a programar i l'equip i l'emprenedora han presentat el seu projecte al 4YFN de la mà de Barcelona Activa, on estan incubats.

Després de graduar-se va trobar els primers Business Angels i mentors com Christian Rovira, director de Comunicació d'ESCI-UPF, Jordi Priu, fundador i CEO de 101 Startups, i Andrea Gamero, Global Brand Lead de Google per fer els primers passos com a startup.

L'empresa dóna feina actualment a cinc persones i acaba de tancar una ronda de finançament de 50.000 euros i n'acaba d'obrir una segona per llançar el producte i incorporar talent a l'equip.

L'objectiu de Sharify és "connectar la smart city amb els seus ciutadans, ser una eina pels turistes, expats i locals".