Per a moltes persones, el català és una llengua de comunicació i cultura, però també una llengua portadora de sentiments. Per això, la gran majoria dels consumidors demanen més català a les marques. Així ho indica un estudi de la Direcció General de Política Lingüística, que posa en relleu que el 67,9% dels consumidors els agradaria que l’atenció al públic de les seves marques i botigues pogués ser també en català.
Per això, la Direcció General de Política Lingüística ha impulsat el programa Emmarca’t amb l’objectiu d’acostar el català a grans marques utilitzant estratègies de màrqueting que es basen, fonamentalment, en la proximitat i la satisfacció dels seus públics objectius.
Per dissenyar aquest programa, s’ha portat a terme un estudi per determinar les marques amb més notorietat per als consumidors catalans a partir d'una enquesta i s'ha analitzat l'oferta lingüística en els telèfons d'atenció i els webs.
Així, el programa Emmarca't inclou les marques amb més notorietat a Catalunya que tenen mancances lingüístiques en web i atenció telefònica. En concret, en els pròxims mesos contactarà amb 288 marques líder que no tenen el català al web; 179 que no el tenen en el telèfon automatitzat d'atenció al client, i 75 que no el tenen en l'atenció telefònica personal.