30
de Novembre
de
2016
Act.
01
de Desembre
de
2016
S'ha acabat buscar per separat l'hotel, el restaurant, els forfets i les classes perquè els petits aprenguin a esquiar, Skiverse s'encarrega de fer tot el tràmit gràcies a la seva plataforma, on compta amb més de 14.000 quilòmetres de neu i 100 estacions d'esquí a Europa.
Aquesta startup, nascuda a Terrassa de la mà dels germans Agustí i Salvador Devant, ha portat a les agències el sector de la neu, un dels seus principals "oblidats", detalla el primer. I és que segons Agustí Devant, qui va tenir la idea, "les agències de viatges no tenien cap canal de distribució o portal agregador on trobar el producte de la neu, com sí que tenen amb altres tipus d'activitats i vacances". De fet, la companyia estima que només un 9,8% compten amb excursions i escapades d'aquest tipus.
La plataforma va començar a prendre forma el juny del 2015 i es comercialitza des de principis d'aquest 2016, quan la companyia comptava amb només 20 pistes d'esquí. A hores d'ara ja tenen una llista de més de 250 estacions pendents de revisar i tancar acords, i preveuen tancar la temporada amb una facturació que rondaria els 1,5 milions d'euros.
El turisme de neu també a Internet
Skiverse també ha sigut el trampolí perquè les pistes d'esquí i altres negocis que fan el seu agost durant la temporada més freda se sumin a la digitalització. Aquest mercat genera un total de 30.000 milions d'euros a Europa, segons l'informe Vanat 2015 sobre el turisme de neu, però únicament un 8,3% de les companyies que s'hi dediquen estan al món online. "Quants diners podrien guanyar si hi fossin?", pregunta Devant, una pregunta que justifica el perquè de la startup.
El co-fundador explica aquesta manca de presència al digital per la inversió en infraestructures: "Les estacions han millorat molt les pistes i els accessos perquè l'experiència de l'esquiador sigui més bona, però no han invertit en tecnologia per portar el seu producte a la distribució". Tot això ha provocat que les agències, ja tocades per l'auge de l'ecommerce, hagin anat perdent la venda d'aquests productes. "Ni tan sols es veuen tants autobusos com abans d'escoles o famílies que marxen el cap de setmana!", afegeix Devant, qui recorda que les companyies de transport també es poden beneficiar de la revifalla que pot notar el sector.
Així doncs, incloure a l'oferta de les agències activitats per la temporada hivernal els ha de permetre "desestacionalitzar-se i augmentar la facturació".
Un canal per a cada ocasió
La idea inicial de Devant era crear un negoci B2C, és a dir, adreçat a vendre productes i serveis directament al consumidor. El gir cap al B2B es va fer quan els dos germans van veure la falta de presència del turisme de neu a Internet, pel que van optar per convertir-se en un proveïdor per a les agències.
Tot i que el gruix de l'activitat prové d'aquest segment, l'impulsor del projecte remarca que també vénen a portals online com Logitravel, Atrápalo o Subasta de Ocio. "L'usuari busca per diversos canals i nosaltres treballem tant per al client digital com per al tradicional", insisteix, "és molt curiós veure com el comprador digital està arreglat a les tecnologies i compra productes individuals, però segueix recorrent a les agències quan busca paquets tancats". El motiu, assegura, és que cercar professionals especialitzats dóna la confiança i la tranquil·litat que una persona busca quan ha de fer un viatge llarg o llunyà, "l'agència tradicional fa de prescriptor", recorda. Això és el que fa, segons Devant, "que un tiquet mitjà de venda d'una agència online rondi els 160 euros, mentre que el d'una tradicional es trobi sobre els 4.000 euros". Sigui com sigui, celebra que la rebuda "ha sigut bona" i recorda que ja donen cobertura a més de 4.000 agències espanyoles.
Un creixement accelerat
Un total de 335.000 euros és el que porten aquests dos germans invertits. La suma prové de l'aportació de tots dos, d'amics que van creure en el projecte, d'inversors de la talla de Carlos Blanco i d'un préstec Enisa de 60.000 euros.
A més a més, la startup ha estat dins de les acceleradores Conector i Barcelona Activa, i va comptar des del principi amb el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, una de les primeres entitats que va conèixer Skiverse. "Els vam portar la idea, els va agradar i ens van obrir les portes de les estacions de Catalunya per iniciar l'activitat", recorda Devant.
D'aleshores ençà, han aconseguit aglutinar les prop de 30 estacions d'esquí que hi ha a Espanya i altres situades a França, Itàlia, Suïssa, Àustria i Alemanya. També estan en converses amb agències de Portugal i el Regne Unit, una passa endavant que segurament consolidaran durant el 2017. La seva última victòria, però, ha sigut alçar-se amb el segon premi a la millor startup dels Premis Creatic que atorga el Tecnocampus de Mataró.
Aquesta startup, nascuda a Terrassa de la mà dels germans Agustí i Salvador Devant, ha portat a les agències el sector de la neu, un dels seus principals "oblidats", detalla el primer. I és que segons Agustí Devant, qui va tenir la idea, "les agències de viatges no tenien cap canal de distribució o portal agregador on trobar el producte de la neu, com sí que tenen amb altres tipus d'activitats i vacances". De fet, la companyia estima que només un 9,8% compten amb excursions i escapades d'aquest tipus.
La plataforma va començar a prendre forma el juny del 2015 i es comercialitza des de principis d'aquest 2016, quan la companyia comptava amb només 20 pistes d'esquí. A hores d'ara ja tenen una llista de més de 250 estacions pendents de revisar i tancar acords, i preveuen tancar la temporada amb una facturació que rondaria els 1,5 milions d'euros.
El turisme de neu també a Internet
Skiverse també ha sigut el trampolí perquè les pistes d'esquí i altres negocis que fan el seu agost durant la temporada més freda se sumin a la digitalització. Aquest mercat genera un total de 30.000 milions d'euros a Europa, segons l'informe Vanat 2015 sobre el turisme de neu, però únicament un 8,3% de les companyies que s'hi dediquen estan al món online. "Quants diners podrien guanyar si hi fossin?", pregunta Devant, una pregunta que justifica el perquè de la startup.
El co-fundador explica aquesta manca de presència al digital per la inversió en infraestructures: "Les estacions han millorat molt les pistes i els accessos perquè l'experiència de l'esquiador sigui més bona, però no han invertit en tecnologia per portar el seu producte a la distribució". Tot això ha provocat que les agències, ja tocades per l'auge de l'ecommerce, hagin anat perdent la venda d'aquests productes. "Ni tan sols es veuen tants autobusos com abans d'escoles o famílies que marxen el cap de setmana!", afegeix Devant, qui recorda que les companyies de transport també es poden beneficiar de la revifalla que pot notar el sector.
Així doncs, incloure a l'oferta de les agències activitats per la temporada hivernal els ha de permetre "desestacionalitzar-se i augmentar la facturació".
Un canal per a cada ocasió
La idea inicial de Devant era crear un negoci B2C, és a dir, adreçat a vendre productes i serveis directament al consumidor. El gir cap al B2B es va fer quan els dos germans van veure la falta de presència del turisme de neu a Internet, pel que van optar per convertir-se en un proveïdor per a les agències.
Tot i que el gruix de l'activitat prové d'aquest segment, l'impulsor del projecte remarca que també vénen a portals online com Logitravel, Atrápalo o Subasta de Ocio. "L'usuari busca per diversos canals i nosaltres treballem tant per al client digital com per al tradicional", insisteix, "és molt curiós veure com el comprador digital està arreglat a les tecnologies i compra productes individuals, però segueix recorrent a les agències quan busca paquets tancats". El motiu, assegura, és que cercar professionals especialitzats dóna la confiança i la tranquil·litat que una persona busca quan ha de fer un viatge llarg o llunyà, "l'agència tradicional fa de prescriptor", recorda. Això és el que fa, segons Devant, "que un tiquet mitjà de venda d'una agència online rondi els 160 euros, mentre que el d'una tradicional es trobi sobre els 4.000 euros". Sigui com sigui, celebra que la rebuda "ha sigut bona" i recorda que ja donen cobertura a més de 4.000 agències espanyoles.
Un creixement accelerat
Un total de 335.000 euros és el que porten aquests dos germans invertits. La suma prové de l'aportació de tots dos, d'amics que van creure en el projecte, d'inversors de la talla de Carlos Blanco i d'un préstec Enisa de 60.000 euros.
A més a més, la startup ha estat dins de les acceleradores Conector i Barcelona Activa, i va comptar des del principi amb el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, una de les primeres entitats que va conèixer Skiverse. "Els vam portar la idea, els va agradar i ens van obrir les portes de les estacions de Catalunya per iniciar l'activitat", recorda Devant.
D'aleshores ençà, han aconseguit aglutinar les prop de 30 estacions d'esquí que hi ha a Espanya i altres situades a França, Itàlia, Suïssa, Àustria i Alemanya. També estan en converses amb agències de Portugal i el Regne Unit, una passa endavant que segurament consolidaran durant el 2017. La seva última victòria, però, ha sigut alçar-se amb el segon premi a la millor startup dels Premis Creatic que atorga el Tecnocampus de Mataró.