Els marketplace especialitzats estan de moda. Les startups sorgides després de Wallapop estan aprenent dels seus errors i llançant-se al mercat amb propostes especialitzades, adreçades a un públic molt més concret i amb idea de monetitzar des del moment zero, a diferència del predecessor. Així, els músics ja tenen el seu propi Wallapop gràcies a Pau Agustí, Jordi Agustí i Guillem Batalla. Tots tres emprenedors són els responsables de Sounds Market, l’app de marketplace i serveis per a músics que té la intenció de cobrir totes les necessitats d’aquest col·lectiu. Per aquest motiu, la seva aplicació s’ocupa des de la compravenda d’instruments fins al lloguer d’estudis de grabació, passant per la contractació de classes particulars o tallers de reparació. "No volem ser només una botiga en línia, l’objectiu és construir una comunitat", explica Batalla, product manager de l’empresa.
"No volem ser només una botíga en línia d'instruments, volem construir una comunitat"
Malgrat que només fa un any que funcionen, dos des que van iniciar el projecte, la idea ve de lluny, concretament de la seva etapa d’institut. “Tots toquem algun instrument i notàvem que ens mancava un espai de referència on trobar tot allò que ens fa falta”, explica Pau Agustí, CEO de Sounds Market. "De moment, la resposta ha estat molt positiva: ja hem aconseguit arribar a les 16.000 descàrregues en dispositius Android. A més a més, fa una setmana que hem publicat l'app per a dispositius iOS, així que esperem que el nombre d’usuaris augmenti en poc temps", assenyala l’emprenedor.
Créixer amb cap
Després de centrar-se durant un any a consolidar el seu creixement, el principal repte de cara 2019 és començar a facturar, però no a qualsevol preu. “Ara com ara, no ens plantegem incorporar publicitat a l’app, sinó que l’objectiu és encaminar-nos cap a un model de subscripció”, explica Agustí, “a banda, també rebrem un petit percentatge de les operacions de compravenda que es formalitzen a la plataforma”. “Potser a la llarga, quan tinguem més usuaris ens ho plantegem, però els anuncis haurien d’estar molt ben integrats i ser realment rellevants pel nostre públic, no anunciarem qualsevol cosa”, assenyala Jordi Agustí, que s’ocupa de la part d’estadística.
A més a més, entre les seves prioritats està millorar l’experiència d’usuari i reforçar el servei d’enviaments que ja tenen disponible. “Ens volem assegurar que el transport dels instruments es fa amb la màxima cura, ja que són extremadament fràgils. Per aquest motiu estem buscant un proveïdor realment especialitzat en aquest tipus d’encàrrecs”, puntualitza Jordi Agustí. A banda, també incorporaran la funcionalitat Músic busca músic, una de les meves demandades.
Sounds Market ha nascut gràcies a recursos propis. “Vam posar tot el que teníem per impulsar l’aplicació i, en breus, tancarem una petita ronda de finançament on han participat les tres F's (family, friends and fools) per acabar de cobrir costos. Sumant-ho tot, haurem reunit uns 100.000 euros", diu Agustí. Amb tot, no han estat sols, sino que també han comptat amb l’assessorament i la formació que s’ofereix des de Barcelona Activa, amb qui van començar a col·laborar fa un any en el marc del programa Creamèdia.
Actualment, tenen la seva seu a Barcelona, a les oficines de Conector, l'acceleradora de startups tecnològica especialitzada en projectes digitals llestos per ser llençats al mercat. Durant els pròxims mesos incorporaran dos programadors a la plantilla i algú amb un perfil júnior perquè col·labori en tasques de màrqueting.