• Comovita: ser ètic és sexy

Comovita: ser ètic és sexy

El 'marketplace' es vol convertir en el portal de referència a Europa per comprar moda sostenible

Comovita vol ser la botiga en línia de moda ètica de referència a Europa | Cedida
Comovita vol ser la botiga en línia de moda ètica de referència a Europa | Cedida
Barcelona
05 de Febrer de 2019

Els catalans som qui invertim més a comprar roba de tot l'Estat espanyol. En total, segons les dades d'Eae Business School, cada any gastem 5.878,4 milions d'euros en moda. Ara bé: ens hem plantejat com s'ha produït la nostra samarreta preferida o on s'han fabricat aquells texans arrapats que ens encanten?  Potser hi hauríem de reflexionar després de desastres com l'ocorregut el 2013 a Rana Plaza, a Bangladesh, on va morir 1.127 persones i 2.431 més van resultar ferides arran de l'esfondrament d'una fàbrica on es produïa roba per marques com Benetton, Mango, Inditex o Primark. Precisament aquesta reflexió és la que fa Comovita, el nou marketplace de la roba sostenible, que vol demostrar que la moda conscient també és "sexy", tal com remarca el seu CEO i cofundador Borja Duran.

Sota la premisa de facilitar l'accès a la moda sostenible, aquesta startup fa de paraigües a una desena de marques que tenen el comú denominador d'utilitzar materials orgànics o reciclats en el procés de producció i oferir unes condicions justes als seus treballadors. "Intentem que totes les marques amb les quals treballem tinguin certificats oficials de fair traide. En alguns casos, però, són empreses petites que encara no els han aconseguit, així que hi col·laborem per garantir que les condicions laborals són les adequades", assegura Duran.

Comovita aposta per marques que reciclen materials i asseguren un tracte just als empleats

"Volem canviar la percepció de la gent: sovint es pensa, equivocadament, que la moda sostenible és lletja o molt cara", afirma l'emprenedor. La idea de fundar Comovita data del setembre de 2018, després que Duran tornés de la Xina, on tenia una empresa d'electrònica de consum. "Em vaig cansar de produir productes molt barats, amb tot el que això comporta, per tal que els europeus els compressin", diu. Per aquest motiu, l'abril de 2018, Duran va engegar Le Morne, una marca de banyadors ètics per a homes. "Amb tot, me'n vaig adonar que, tot i ser una bona iniciativa, l'impacte que tindria la marca per si sola seria molt reduït i em vaig proposar unificar la força de totes aquestes firmes que aposten per la sostenibilitat i unificar-les en una sola plataforma de venda", explica.

Una aposta de futur

Comovita ja fa tres mesos que està en funcionament i Duran es mostra satisfet amb els resultats: durant el seu primer mes complet treballant han facturat 5.000 euros "sense gairebé invertir en màrqueting", diu el seu CEO, "influencers d'aquí han començat a comprar-nos algunes peces sense cap conveni de col·laboració i a compartir-ho al seu Instagram". Amb tot, els seus principals punts de venda, de moment, se situen al nord d'Europa (especialment a Alemanya), ja que segons assevera l'empresari, "al sud encara s'ha incorporat la preocupació per la sostenibilitat en les decisions de compra".

Les empreses que treballen amb Comovita han d'aportar certificats de fair trait

Les empreses que treballen amb Comovita han d'aportar certificats de 'fair trait' |Cedida

"Estem plantejant una campanya de publicitat molt forta amb influencers de tota Europa", diu Duran. De cara 2019, planteja una ronda d'inversió que contribueixi al creixement més ràpid del marketplace. De moment, el Comovita ha arrancat gràcies a 40.000 euros provinents de recursos propis. "No està clar fins a quin punt creixerà la preocupació a Europa per la sostenibilitat, de fet, tot just comença ara, però nosaltres estem fent una aposta molt forta. Volem ser la botiga en línia de referència al continent", conclou.