• Les startups fundades per dones són més rendibles

Les startups fundades per dones són més rendibles

Un estudi revela que les empreses creades per dones reben molt menys finançament que les dels homes però generen més ingressos

Les startups fundades per dones reben menys finançament | iStcok
Les startups fundades per dones reben menys finançament | iStcok
Europa Press
Barcelona
03 d'Agost de 2018

Les startupsfundades per dones reben menysfinançament que les empreses creades per homes tot i que funcionen millor en termes dels ingressos que generen, duplicant la rendibilitat. Així ho revela una publicació de The Boston Consulting Group (BCG) i MassChallenge, que ha analitzat dades de 350 companyies participants en el programa MassChallenge.

 

Segons la investigació, les startups analitzades fundades o cofundades per dones han rebut més de 800.000 euros de finançament, menys de la meitat dels 1,81 milions d’euros que han rebut les companyies creades per homes.

No obstant això, tot i la bretxa de finançament, les startups propietat de dones han generat més ingressos en un període de cinc anys: més de 625.000 euros en comparació amb els més de 530.000 euros de les startups fundades per homes.

 

Les startups creades per dones reben menys de la meitat de finançament que les fundades per homes

Així, per cada euro de finançament, les noves empreses creades per dones han generat 0,67 euros d’ingressos, mentre que les dels homes han generat menys de la meitat d’aquesta quantitat, solament 0,27 euros.

L’informe també destaca que si en aquesta mostra d’empreses els inversors haguessin invertit la mateixa quantitat de capital a les startups fundades per dones que en les fundades per homes, s’haurien generat més de 70 milions d’euros addicionals durant el període de cinc anys estudiat.

Les dones, més rebutjades durant els pitchings

Segons l’estudi, una de les causes de la bretxa d’inversió en startups creades per homes i per dones es deu al fet que les dones empresàries estan subjectes a més rebutjos durant els pitchings de presentació del seu projecte que els homes, particularment en els aspectes tècnics. L’informe indica que és més probable que les dones realitzin suposicions realistes o inclús conservadores en els seus plans comercials mentre que els homes tendeixen a fer projeccions més atrevides o arriscades.

Per fer front a aquest problema, la investigació inclou una sèrie de recomanacions a seguir: els inversors han de prendre decisions de finançament de forma més objectiva i les acceleradores han de donar suport a les dones que creen startups amb millors mentors i recursos.