30
de Març
de
2017
Act.
30
de Març
de
2017
TBS li té la guerra declarada al paper. Aquesta és una empresa de serveis informàtics i fabricants de programari que ofereixen solucions de negoci per millorar els processos documentals de les empreses. Bàsicament això vol dir que TBS té una guerra contra el paper a les empreses. I de moment ja dóna un cop de mà a dir adéu als documents físics a grans companyies com ara Lladró, Copisa, Vocento, Airbus o el Grup Prisa.
El CEO i fundador de TBS, Òscar Saro, explica que "les nostres solucions permeten l'automatització integral dels processos de negoci basats en el paper en grans empreses aconseguint gestionar els processos des de qualsevol dispositiu mòbil". La companyia, nascuda al viver d'empreses de Barcelona Activa fa sis anys, es presenta com un proveïdor de solucions de negoci al núvol per a l'eliminació total del paper a les empreses.
Saro apunta que la seva companyia s'ha especialitzat a oferir processos en concret. En compres d'oferir una solució que integri tots els documents, ofereixen un programa en què el client pot activar mòduls amb una funcionalitat depenent de les seves necessitats. Entre les solucions que s'integren al programa TBS Àgora hi ha diferents mòduls que inclouen modalitats com ara factures a proveïdors, notes de despesa, compres, contractes i mandats SEPA. Tot en un programa i es poden activar o desactivar a conveniència. "Tot amb l'objectiu que els processos es desenvolupin d'una manera més òptima i automàtica", expressa Saro.
El contacte amb el client ha estat important a l'hora de decidir quins mòduls desenvolupar. Segons diu l'emprenedor, quan un client els demana una solució concreta, estudien si n'hi ha d'altres que potser el necessiten i llavors comencen a desenvolupar-lo. El model de negoci de TSB inclou, així mateix, el servei d'escaneig i inclusió a TBS Àgora de tots els documents previs que l'empresa acumula.
Solucions per a pimes
Segons el parer de l'emprenedor, aquests tipus de projecte de millora no eren accessibles per a les pimes a causa dels costos elevats en infraestructura, llicències, llargs processos d'implantació i manteniments. Per això, l'any passat des de TBS van decidir posar a l'abast d'aquestes empreses la tecnologia que ells proporcionen, sempre amb les mateixes funcionalitats però amb un cost molt més reduït, en modalitat software as a service i de pagament per ús. Així, per atacar el mercat de les pimes i aconseguir un volum de vendes superior estan "signant contractes de distribució dels nostres programes".
Intraemprenedoria
La idea d'empaquetar un producte d'aquest tipus prové de l'experiència laboral de Saro en empreses de solucions informàtiques. El pas endavant d'emprendre el va fer quan treballava al Grupo Telecon, que va fer "d'accionista de la idea", apunta. En aquesta primera etapa iniciada el 2005 la companyia va poder captar certs clients grans. "Quan tot plegat rutllava vam fer una spin-off i vam arrencar el projecte com a startup sota el paraigua de Barcelona Activa", recorda. En l'etapa anterior dins de Telecon l'empresa va arribar a facturar un milió d'euros. Actualment com a startup, la companyia ha assolit una facturació de 700.000 euros.
TBS disposa de la seva seu al Parc Tecnològic de Barcelona Activa, és també present a Madrid, Bilbao i València i compta amb una plantilla de nou persones. Aquesta empresa ha estat recentment reconeguda per la seva tasca per la reforma horària i la conciliació laboral. L'Ajuntament de Barcelona va concedir a aquesta empresa un premi en la categoria d'empresa de menys de 10 persones de plantilla i es va reconèixer la flexibilitat horària, la reducció de jornada, la flexibilitat de vacances, el teletreball, els esmorzars laborals, l'horari reduït el dia de l'aniversari i dinars i sopars d'empresa, així com la incorporació d'una nova mesura de compactació horària, de 8.00 h a 15.30 h amb 30 minuts per dinar, que permet alliberar quatre tardes a la setmana per a ús personal del temps.
La companyia treballa ara mateix també en la seva expansió internacional a través d'un gran client: "Farem el salt a Mèxic a través de Televisa que forma part de Prisa i estem a punt d'introduir-nos a Colòmbia amb Radio Caracol". Així mateix, TBS també acaba de llançar una darrera actualització del programari "incloent l'última legislació de l'Agència Tributària que és el Sistema d'Informació Immediata".
Saro explica que el futur de TBS passa per "obtenir molts més contractes de col·laboració de distribució per dur la nostra solució a tot arreu" i "tornar a una facturació d'un milió d'euros enguany".
El CEO i fundador de TBS, Òscar Saro, explica que "les nostres solucions permeten l'automatització integral dels processos de negoci basats en el paper en grans empreses aconseguint gestionar els processos des de qualsevol dispositiu mòbil". La companyia, nascuda al viver d'empreses de Barcelona Activa fa sis anys, es presenta com un proveïdor de solucions de negoci al núvol per a l'eliminació total del paper a les empreses.
Saro apunta que la seva companyia s'ha especialitzat a oferir processos en concret. En compres d'oferir una solució que integri tots els documents, ofereixen un programa en què el client pot activar mòduls amb una funcionalitat depenent de les seves necessitats. Entre les solucions que s'integren al programa TBS Àgora hi ha diferents mòduls que inclouen modalitats com ara factures a proveïdors, notes de despesa, compres, contractes i mandats SEPA. Tot en un programa i es poden activar o desactivar a conveniència. "Tot amb l'objectiu que els processos es desenvolupin d'una manera més òptima i automàtica", expressa Saro.
El contacte amb el client ha estat important a l'hora de decidir quins mòduls desenvolupar. Segons diu l'emprenedor, quan un client els demana una solució concreta, estudien si n'hi ha d'altres que potser el necessiten i llavors comencen a desenvolupar-lo. El model de negoci de TSB inclou, així mateix, el servei d'escaneig i inclusió a TBS Àgora de tots els documents previs que l'empresa acumula.
Solucions per a pimes
Segons el parer de l'emprenedor, aquests tipus de projecte de millora no eren accessibles per a les pimes a causa dels costos elevats en infraestructura, llicències, llargs processos d'implantació i manteniments. Per això, l'any passat des de TBS van decidir posar a l'abast d'aquestes empreses la tecnologia que ells proporcionen, sempre amb les mateixes funcionalitats però amb un cost molt més reduït, en modalitat software as a service i de pagament per ús. Així, per atacar el mercat de les pimes i aconseguir un volum de vendes superior estan "signant contractes de distribució dels nostres programes".
Intraemprenedoria
La idea d'empaquetar un producte d'aquest tipus prové de l'experiència laboral de Saro en empreses de solucions informàtiques. El pas endavant d'emprendre el va fer quan treballava al Grupo Telecon, que va fer "d'accionista de la idea", apunta. En aquesta primera etapa iniciada el 2005 la companyia va poder captar certs clients grans. "Quan tot plegat rutllava vam fer una spin-off i vam arrencar el projecte com a startup sota el paraigua de Barcelona Activa", recorda. En l'etapa anterior dins de Telecon l'empresa va arribar a facturar un milió d'euros. Actualment com a startup, la companyia ha assolit una facturació de 700.000 euros.
TBS disposa de la seva seu al Parc Tecnològic de Barcelona Activa, és també present a Madrid, Bilbao i València i compta amb una plantilla de nou persones. Aquesta empresa ha estat recentment reconeguda per la seva tasca per la reforma horària i la conciliació laboral. L'Ajuntament de Barcelona va concedir a aquesta empresa un premi en la categoria d'empresa de menys de 10 persones de plantilla i es va reconèixer la flexibilitat horària, la reducció de jornada, la flexibilitat de vacances, el teletreball, els esmorzars laborals, l'horari reduït el dia de l'aniversari i dinars i sopars d'empresa, així com la incorporació d'una nova mesura de compactació horària, de 8.00 h a 15.30 h amb 30 minuts per dinar, que permet alliberar quatre tardes a la setmana per a ús personal del temps.
La companyia treballa ara mateix també en la seva expansió internacional a través d'un gran client: "Farem el salt a Mèxic a través de Televisa que forma part de Prisa i estem a punt d'introduir-nos a Colòmbia amb Radio Caracol". Així mateix, TBS també acaba de llançar una darrera actualització del programari "incloent l'última legislació de l'Agència Tributària que és el Sistema d'Informació Immediata".
Saro explica que el futur de TBS passa per "obtenir molts més contractes de col·laboració de distribució per dur la nostra solució a tot arreu" i "tornar a una facturació d'un milió d'euros enguany".