• Territori
  • 25 anys de la fàbrica de Seat a Martorell

25 anys de la fàbrica de Seat a Martorell

L’empresa automobilística produeix gairebé 10 milions de vehicles durant aquest quart de segle

La fàbrica de Seat a Martorell
La fàbrica de Seat a Martorell
Europa Press
Barcelona
21 de Febrer de 2018
Act. 21 de Febrer de 2018

La fàbrica de Seat a Martorell celebra aquest dijous 25 anys amb un balanç de 10 milions de vehicles produïts d’un total de 39 models i versions diferents. Amb una superfície total de 2.800.000 metres quadrats, en l'actualitat es fabriquen gairebé 2.300 cotxes al dia, la qual cosa suposa prop d'un 95% de la capacitat d'utilització de la planta.

 

La planta va ser inaugurada el 1993, després de 34 mesos d'obres i d'una inversió de 244.500 milions de pessetes (1.470 milions d'euros), ha informat l'automobilística aquest dimecres en un comunicat. Seat va traslladar el 1993 la producció de l'antiga planta de la Zona Franca a Barcelona, on la marca va fabricar els seus cotxes des del 1953, a Martorell.

Amb més de 455.000 vehicles fabricats el 2017, des del 2009 la producció a Martorell ha crescut més del 50% i és la planta que produeix més automòbils a Espanya (el segon país fabricador a Europa i el vuitè a escala mundial) i una de les de més volum a Europa.

 

El president de Seat, Luca de Meo, ha subratllat la importància de fer 25 anys "en un dels millors moments de la planta" gràcies als nous models Ibiza i Arona, a la inversió en R+D, a la qualitat dels vehicles i als treballadors.

39 models fabricats a Martorell

La fàbrica de Martorell va arrencar el 1993 amb la segona generació de l'Ibiza i el Córdoba, que van ser els primers cotxes a sortir de les línies, a un ritme de 1.500 unitats diàries. Durant aquests 25 anys s'han fabricat gran part dels models de la marca: el Toledo, el nou Arona, la furgoneta Inca, l'Arosa, l'Altea i les successives generacions de l'Ibiza i del León.

Martorell produeix també per a altres marques del Grup Volkswagen: en el període del 1995 al 2003 va fabricar els models Polo i Caddy, i el 2011 va iniciar la producció de l'Audi Q3, el primer cotxe prèmium fabricat a Espanya, que serà substituït per la nova generació de l'Audi A1 el segon semestre d’aquest any.

Producció digitalitzada i connectada

La fàbrica de Martorell està incorporant eines per a una producció digitalitzada i connectada, com per exemple la realitat virtual, els robots col·laboratius, la impressió 3D i la realitat augmentada. Per això, la companyia està impulsant la formació contínua dels treballadors.

En la planta treballen més de 12.000 treballadors directes en les línies de producció, a les oficines centrals de la companyia i al Centre Tècnic, entre altres àrees.