Només un 39% de les empreses del Vallès Oriental disposa d'un pla de digitalització. És una de les principals conclusions d'un estudi encarregat pel Consell Comarcal del Vallès Oriental amb l'objectiu d’aprofundir en el coneixement sobre la bretxa digital en el teixit productiu de la comarca. Així, gairebé 6 de cada 10 companyies no disposen d'una estratègia digital.
Pel que fa a les previsions futures hi ha un 58% de les empreses que manifesten que no tenen previst incrementar la seva digitalització en els propers 12 mesos. Les companyies que tenen previst avançar en aquesta qüestió, expliquen que ho faran amb accions relacionades amb el seu web, el comerç en línia, el màrqueting digital, la implantació de sistemes de gestió i la presència a les xarxes socials.
Els diners i la falta de temps, principals barreres en la digitalització
Per sectors, el 45% de les empreses de la construcció manifesten que tenen pla de digitalització, percentatge que es situa al 39% a serveis i indústria. A més, un 49% de les empreses que facturen entre 1 i 10 milions d’euros tenen aquest pla. A l’altre extrem, només un 31% de les que tenen una facturació entre 100.000 i 1 milió d’euros compten amb ell. En canvi, les societats que tenen entre 10 i 49 treballadors són les que més plans de digitalització tenen.
El factor econòmic, la manca de temps i la falta de personal qualificat són les principals barreres que es troben per digitalitzar-se.
El Vallès Oriental, per sobre de Catalunya
Tot i aquestes dades, les empreses del Vallès Oriental estan més ben situades que la mitjana catalana. Per exemple, un 90% de les companyies de la comarca tenen pàgina web, xifra molt superior que a Catalunya i Espanya.
A més, un 25% de les empreses de menys de deu treballadors del Vallès Oriental fan venda per internet, mentre que a Catalunya aquest percentatge és del 9,8%. Tot i això, només un 25% de les empreses té contractat personal especialista en TIC.