![El municipi de Cercs al Berguedà | ACN El municipi de Cercs al Berguedà | ACN](https://www.viaempresa.cat/uploads/s1/26/72/30/66/f93c1bc3-ff12-4b2a-8af6-79853e37ffa9.jpeg)
L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) ha exigit a la companyia de telecomunicacions MasOrange que prengui mesures immediates per solucionar l’avaria que des de dilluns afecta milers d’empreses, comerços i particulars del Berguedà i el nord del Bages. La incidència, que ha deixat sense connexió a Internet ni línia telefònica gran part de la comarca, està generant importants dificultats en el funcionament del dia a dia i un impacte econòmic que preocupa profundament el teixit empresarial.
Segons ha denunciat l'ACEB, la situació es veu agreujada per la manca d’informació per part de MasOrange. "Els nostres associats ens han traslladat la seva preocupació per la falta de resposta i la manca de claredat sobre quan es restablirà el servei. Aquesta situació és inadmissible i requereix una resposta urgent i contundent", ha expressat l’entitat en un comunicat.
Un cop dur per a empreses i autònoms
La manca de servei suposa un greu obstacle per al funcionament normal de les petites i mitjanes empreses (pimes) i dels autònoms de la comarca, que depenen de la connexió a Internet i del telèfon per desenvolupar la seva activitat. Segons l'ACEB, aquesta avaria "afecta directament la competitivitat del territori i genera grans inconvenients en el funcionament d’empreses i comerços". L'ACEB ha assegurat que continuarà pressionant fins que es resolgui aquesta incidència i es prenguin mesures per evitar que es repeteixin situacions similars en el futur.