• Territori
  • Adif AV avança a la Sagrera-Sant Andreu

Adif AV avança a la Sagrera-Sant Andreu

Aquest procés culminarà amb la posada en servei abans de finalitzar l’any del traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona- Granollers-Girona

Un tren de Rodalies circula als voltants de l'estació de La Sagrera | ACN
Un tren de Rodalies circula als voltants de l'estació de La Sagrera | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
13 de Setembre de 2022
Act. 13 de Setembre de 2022

Adif Alta Velocidad (Adif AV) executarà a partir del pròxim dissabte, 17 de setembre, una de les majors actuacions ferroviàries dels darrers anys a Espanya, amb la finalitat d’avançar en la segona gran fita de la gran operació de la Sagrera-Sant Andreu, que transformarà el nord de Barcelona.

Aquest procés culminarà amb la posada en servei abans de finalitzar l’any del traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona per l’interior de l’estructura de la futura estació de la Sagrera (des de l’entorn del Nus de la Trinitat fins al túnel del Clot) i de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu.

D’aquesta manera, es materialitzarà el decidit compromís del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) amb un projecte estratègic que potenciarà el ferrocarril com a referent del transport públic del futur.

Amb aquestes actuacions es guanyarà més espai per a usos urbans i cívics i es contribuirà a la descarbonització de la ciutat i la dinamització socioeconòmica del nord de Barcelona. Un altre dels impactes més positius, especialment del sector la Sagrera, és que les quatre vies d’ample convencional de les línies Barcelona-Mataró i Barcelona-Granollers estaran soterrades, des de la sortida de l’estructura de l’estació fins a l’entrada del túnel del Clot.

El nou traçat de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona té una longitud de 4,3 km, dels quals 2,8 km discorren soterrats. Procedint del nord, el nou traçat s’inicia sota el Nus de la Trinitat. Després d’un tram a l’aire lliure, s’interna en el túnel de Sant Andreu, amb parada a la futura estació de Rodalies de Sant Andreu, fins a arribar a l’interior de l’estació de la Sagrera, on encara no tindran parada els trens.

Aquestes operacions, de gran complexitat i executades en l’àmbit de la infraestructura ferroviària, són incompatibles amb el manteniment del trànsit de trens, per la qual cosa entre el 17 de setembre i el 10 de desembre es restringeix la circulació, fonamentalment de les línies R2 i R11, i puntualment, de la R1. Podeu consultar totes les afectacions aquí