Grup Ametller Origen decidirà el futur del projecte de l'Agroparc el proper mes de juny, i no descarta abandonar-ne la construcció si abans no ha aconseguit un consens amb el territori. Ho ha assegurat a l'ACN el director general de la firma, Josep Ametller, que s'ha mostrat predisposat a "repensar el projecte", destacant que l'empresa "no vol enemistats ni tensions amb el territori". Ametller ha fixat aquest primer semestre com a termini per arribar a una entesa amb els ajuntaments de Gelida i Sant Llorenç d'Hortons i el moviment ecologista de l'Alt Penedès, però ha assegurat que "si finalment el projecte no és viable, no es farà".
"Aquest primer semestre s'ha d'aclarir. Hem invertit molt temps treballant en aquest projecte i no pot estar permanentment sobre la taula". Ametller ha resumit així el futur de la construcció de l'Agroparc, que havia de començar aquest 2018. La burocràcia urbanística, però, ha alentit el calendari, i la companyia vol aprofitar aquest decalatge per arribar a una entesa amb les veus més crítiques, com l'entitat ecologista Bosc Verd.
L'Agroparc vol concentrar tot el procés de producció i elaboració dels productes en 120 hectàrees
En una entrevista amb l'ACN, Ametller ha recalcat que estan "oberts a repensar el projecte, i a fer-lo més petit, si cal, per reduir les parts que provoquen discrepàncies". Amb tot, també ha assegurat que, si de la revisió en surt una proposta que la companyia no veu rendible, l'Agroparc previst entre els municipis de Gelida i Sant Llorenç d'Hortons quedarà descartat.
Tot i que no hi ha un calendari fixat, el director general de la companyia preveu que les reunions per arribar a una entesa començaran "les properes setmanes". Ametller insisteix en replicar l'etiqueta de parc temàtic que li ha assignat Bosc Verd, i assegura que l'objectiu de l'Agroparc és reunir en 120 hectàrees tot el procés de producció i elaboració dels productes, amb un objectiu "pedagògic", per fomentar l'alimentació saludable sense emissions de CO2.
El 95% dels terrenys, ha remarcat Ametller, serien per a producció agrícola, i el parc també inclouria explotacions ramaderes, un hotel rural a l'actual masia Can Mata d'Abelló, un obrador de cervesa i una zona de degustacions. En conjunt, Grup Ametller hi vol invertir 50 milions d'euros i preveu la creació de 500 llocs de treball.
Ampliar la xarxa de Green Vita més enllà de Catalunya
D'altra banda, Josep Ametller ha avançat que aquest 2018 seguirà expandint la xarxa de restaurants Green Vita, dels quals l'any passat Grup Ametller va adquirir el 85% de l'accionariat. Si durant els últims mesos han obert dos establiments nous i ja preparen l'estrena d'un restaurant al Centre Comercial Glòries de Barcelona, al llarg del 2018 preveuen inaugurar-ne sis més, alguns dels quals es situarien a peu de carrer –i no en centres comercials, com fins ara-.
La firma afronta el 2018 ampliant la xarxa de restaurants Green Vita amb sis nous locals i estudia obrir-ne fora de Catalunya
A mig termini, però, la voluntat és estendre els restaurants fora de Catalunya. Sense concretar-ne els detalls, Josep Ametller ha assegurat que "la marca està dissenyada per poder viatjar", bé sigui amb establiments a diferents punts de l'estat espanyol o fins i tot a nivell internacional, amb la intensió de divulgar el concepte de "cuina saludable" a base d'un buffet d'amanides i carn i peix a la brasa.
Noves botigues i menús complerts
Pel que fa al balanç econòmic de la companyia i altres reptes de futur, Grup Ametller ha tancat el 2017 amb un creixement del 17%, que el director general ha situat dins la normalitat sostinguda durant els darrers anys. D'aquest creixement, un 10% correspon a un increment de vendes a les botigues, mentre que la resta és fruït de l'obertura de nous establiments. En aquest sentit, al llarg del 2018, la companyia té previst inaugurar una desena de botigues, per les quals contractarà entre 120 i 150 treballadors.
En referència a la producció, Grup Ametller preveu treure al mercat a finals de febrer una nova gamma de productes per a àpats complerts, amb quatre varietats de combinacions equivalents al 1r i 2n plat. Josep Ametller destaca que l'objectiu és "facilitar el menjar saludable al màxim de persones possibles", i resoldre les dificultats diàries per comprar els ingredients i elaborar un plat complert.
Arribar als 6.000 menús escolars en un any
Una altra branca de negoci que Grup Ametller vol ampliar aquest 2018 són els àpats per a menjadors escolars i empreses, que la firma engloba sota el projecte Creant comunitats saludables, ja que també ofereixen tallers i formacions sobre nutrició. En el cas de les escoles, la companyia distribueix actualment 1.000 menús diaris a quatre centres de Barcelona i s'ha marcat com a objectiu arribar als 6.000 durant el proper curs. "Volem que els nanos mengin bé i demanin fruita quan arribin a casa", ha remarcat.
Finalment, pel que fa a l'àmbit de les empreses, la companyia tot just s'hi ha immers a principis d'aquest 2018 i compta amb una distribució de 200 àpats diaris. La previsió és seguir eixamplant aquest sector, tant amb menús com tallers informatius que divulguin l'alimentació saludable, si bé Ametller no s'ha marcat una xifra a curt termini.