Durant aquest any 2023, Sant Aniol commemora els 30 anys d’existència i amb una facturació de 10 milions d’euros. Un dels principals objectius de l’empresa de Sant Aniol de Finestres (Garrotxa) és reforçar la seva presència a l’Orient Mitjà, on ja genera negoci a l’Aràbia Saudita i els Emirats Àrabs. De fet, el 10% dels 52 milions de litres d'aigua que produeixen anualment s'envien a altres punts del món.
El negoci internacional de Sant Aniol, principalment enfocat a la restauració i l’hostaleria, també passa per una trentena de països com el Japó, Estats Units o el Regne Unit. La venda a les llars domèstiques representa un 40% del volum de vendes. “Cal posar en valor la característica d’aigua prèmium”, apunta Andreu Galindo, director general de la firma, a l’hora de justificar l’estratègia comercial.
Malgrat la situació de sequera a Catalunya, Galindo ha garantit la producció d'aigua embotellada per als pròxims anys malgrat la sequera. L’executiu ha recordat que l'aigua que capta Sant Aniol és "de cicle llarg i té anys de recorregut". Si bé l'empresa ha reduït un 5% el consum d'aigua a causa de l'estat de prealerta per sequera, el director general assegura que la manca de pluja no afectarà els 52 milions de litres d'aigua que tenen de producció.