• Territori
  • Alstom fabricarà a Santa Perpètua 25 tramvies per a Atenes

Alstom fabricarà a Santa Perpètua 25 tramvies per a Atenes

La planta vallesana tanca un contracte amb la capital grega per 50 milions d'euros

Un dels Citadis X05 d'Alstom
Un dels Citadis X05 d'Alstom
Redacció VIA Empresa
Barcelona
23 d'Octubre de 2018

La multinacional francesa Alstom ha signat un contracte per valor de més de 50 milions d'euros amb Attiko Metro, l'autoritat de transport urbà d'Atenes, per al subministrament de 25 tramvies que es fabricaran a la planta de Santa Perpètua de Mogoda.

 

Tots els trens, del model Citadis X05, es fabricaran a la planta vallesana, que actualment també està produint tramvies d'aquesta gamma per a les ciutats de Sydney, Frankfurt i Lusail, a Qatar.

El lliurament dels nous tramvies per a la capital grega està previst per a l'any 2020, segons informa l'empresa en un comunicat en què també detalla que el contracte inclou les proves a la xarxa atenesa, els serveis de formació i garantia, així com les peces de recanvi.

 

Els tramvies, de cinc cotxes cadascun, tindran 33 metres de llarg, amb una capacitat màxima de 294 passatgers per tren. Alstom ha venut fins ara més de 2.500 tramvies de la gamma Citadis a més de 50 ciutats d'arreu del món. D'ells, 2.000 unitats ja estan en funcionament.

La planta encarregada de la seva fabricació, la de Santa Perpètua, va ser inaugurada el 1994 i és la més moderna del grup a tot Europa. És, a més, una de les poques plantes del grup capaç de fabricar, a les mateixes instal·lacions, trens d'alta velocitat, regionals, tramvies o metros.

Aquest centre ha estat l'encarregat de fabricar tota la gamma de trens Alstom que circula per l'Estat espanyol i d'aquí han sortit, entre d'altres, els trens AVE Madrid-Sevilla, el metro sense conductor de Barcelona o la majoria de tramvies.

Actualment, pràcticament la totalitat de la seva producció es dedica a l'exportació, amb projectes a Austràlia, Europa, nord d'Àfrica, l'Orient Mitjà, Àsia i Llatinoamèrica. Alstom Espanya és el segon major ocupador del sector del transport ferroviari a Espanya, amb prop de 2.000 treballadors a 18 centres de treball.