Bizbarcelona 2018, saló promogut per l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, Pimec i la Cambra de Comerç de Barcelona, suma aquest any la participació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que s'incorpora com a entitat promotora. El saló també compta amb la col·laboració de més un centenar d'entitats que formen la BizCommunity, que aportarà eines per sumar-se a la transformació tecnològica, empresarial social i econòmica.
Ja s'ha donat el tret de sortida per als preparatius del Bizbarcelona 2018 by Barcelona Activa, sota el lema Suma-t'hi, per ser el gran esdeveniment per al món de l'emprenedoria, pimes i economia social de la ciutat i l'àrea metropolitana, que ha fixat de nou la transformació digital com a eix transversal de la seva propera convocatòria, que tindrà lloc del 30 al 31 de maig de 2018 al recinte firal de Montjuïc. El programa de continguts evoluciona per tal d'adaptar-se a les necessitats de les persones emprenedores i empreses, amb la finalitat d'aprofundir en l'impacte de la transformació tecnològica, social, econòmica i empresarial, i mostrar noves tendències que poden inspirar negocis.
L'edició de l'any passat va atraure 13.900 visitants, 5.000 dels quals eren pimes i autònoms. Es van registrar més de 1.800 contactes entre empreses, startups i persones emprenedores amb una vintena d'inversors al Mercat de finançament; 640 entrevistes entre pimes i experts en internacionalització; 222 sessions personalitzades d'assessorament en creació i consolidació d'empreses i en projectes d'economia social, entre d'altres.
Tanmateix, Bizbarcelona ha designat l'expert en ecommerce i retail Andrés de la Dehesa i el consultor en acceleració de negocis Luis Font, content curators del certamen perquè cerquin i defineixen les principals tendències que estan movent la transformació dels negocis. Segons el regidor d’Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona i president del saló, Agustí Colom, a la nova edició de Bizbarcelona "convidem als nous emprenedors i al teixit de les pimes de la ciutat a sumar-s'hi a les transformacions en els àmbits tecnològic i social amb especial atenció a la sostenibilitat i de gestió empresarial, reforçant les opcions d'economia social. Fonamentalment volem avançar les noves tendències, donar a conèixer cap a on aniran les innovacions i les noves maneres d'actuar".
Colom: "Volem avançar les noves tendències, donar a conèixer cap a on aniran les innovacions i les noves maneres d'actuar"
Així mateix el director de Bizbarcelona, Aleix Planas, afirma que "la transformació digital és un canvi de paradigma que ha vingut per quedar-se i cal que ajudem els nous emprenedors i al teixit empresarial a adaptar-s'hi per tal d'aprofitar les enormes oportunitats que ofereix".
Quatre eixos temàtics, en 9 espais
Bizbarcelona estructurarà els seus continguts i activitats entorn a quatre eixos temàtics: la transformació ecotecnològica, social, econòmica i empresarial, i les noves tendències. Els quatre blocs estaran repartits en nou espais on s'oferiran multitud d'eines per a pimes i persones emprenedores, com ara conferències, taules rodones, tallers, assessorament personalitzat, recursos i sessions de networking, entre d'altres.
A l'eix de la transformació tecnològica s'analitzaran solucions d'ecommerce, logística i distribució, eines de màrqueting digital, així com les principals tendències en negocis digitals, Big Data i IoT. El bloc de la transformació social abordarà els canvis socials i l'aposta per la sostenibilitat com a motors transformadors, així com les possibilitats d'emprendre en l'economia social i sostenible.
El Bizexporta, l'espai dedicat a la internacionalització, juntament amb el Mercat de Finançament, formaran part de l'eix dedicat a la transformació empresarial, mentre que el bloc de noves tendències, presentarà experiències en primera persona, i corrents que estan impactant en l'àmbit social, econòmic, tecnològic i empresarial.