• Territori
  • Barcelona inaugura un laboratori de proves per a pimes i startups

Barcelona inaugura un laboratori de proves per a pimes i startups

Barcelona Activa inaugura l’UXLab perquè les empreses puguin testar productes i serveis abans que surtin al mercat

El laboratori UXLab permet testar productes abans que surtin al mercat | Cedida
El laboratori UXLab permet testar productes abans que surtin al mercat | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
17 de Gener de 2019
Act. 18 de Gener de 2019

Un laboratori de proves per a testar els productes abans que surtin al mercat. Aquesta és la iniciativa que ha impulsat Barcelona Activa i que ha presentat aquest dimecres. L’User Experience Lab (UXLab) té com a objectiu que startups i pimes puguin provar productes i serveis, tant físics com digitals.

Ubicat a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, el centre permet validar les idees de les empreses a través de tècniques com el neuroàrqueting i l’eyetracking, que permeten conèixer les emocions que intervenen en el procés de decisió de compra, segons informen en un comunicat.

També es poden utilitzar tècniques d'entrevistes amb grups per entendre els gustos, preferències i interessos de les persones que potencialment poden adquirir un servei o producte, per trobar solucions de disseny i desenvolupar l'R+D+I en aquests mateixos productes.

Dues startups ja han pogut testar els seus productes a l’UXLab. És el cas de la biomèdica Kiversal, que ha avaluat la facilitat d’ús d’un nou audiòmetre que està desenvolupant, i la startup Foods for Tomorrow, que ha identificat un problema amb l’empaquetat dels seus productes.

L'UXLab s'ubica a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa

L'UXLab s'ubica a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa | Cedida

El laboratori ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Unió Europea. A l’acte d’inauguració han assistit la directora de Barcelona Activa, Sara Berbel, així com el director executiu de Torresburiel Estudio, Daniel Torres, i l’expert en estratègies de producte i innovació, Jeff Gothelf.

Gothelf ha apuntat que els principals reptes de les empreses és entendre que l’experiència d’usuari ha d’estar present en cadascun dels components del producte o servei que es vol comercialitzar.

El nou laboratori s’afegeix així als serveis que l’Ajuntament de Barcelona ofereix per impulsar l’emprenedoria a la ciutat.