• Territori
  • Barcelona dóna veu a dones emprenedores amb projectes sostenibles

Barcelona dóna veu a dones emprenedores amb projectes sostenibles

Barcelona Activa celebra la jornada anual Lidera molt enfocada als Objectius de Desenvolupament Sostenible i amb la finalitat d'empoderar la dona

Dones emprenedores expliquen els seus projectes en la jornada Lidera de Barcelona Activa | Cedida
Dones emprenedores expliquen els seus projectes en la jornada Lidera de Barcelona Activa | Cedida
Barcelona
26 de Juny de 2019
Act. 26 de Juny de 2019

Donesemprenedores i amb projectessostenibles i que volen marcar la diferència. Una combinació millor sembla difícil d'aconseguir. Barcelona Activa ha celebrat aquest dimecres la jornada anual Lidera reunint a dones participants en diferents dels seus programes i que han impulsat iniciatives molt enfocades als Objectius de Desenovlupament Sostenibles (ODS) de les Nacions Unides. 

 

Amb l'objectiu de posar en valor l'emprenedoria i donar visibilitat a les dones i projectes que han participat en diferents programes de Lidera, han pujat a l'escenari Aizea Juarros (Desnúdate), Patrícia Martí (Oceanogami), Lidia Pitzalis (Collartz), Cristina Pop (La Belepop) i Marta León (Marta León), cinc emprenedores que han apostat per iniciatives molt enfocades a les dones i a la sostenibilitat. 

 

Desnúdate acompanya dones perquè millorin la relació del seu cos amb la seva autoestima. La finalitat és ajudar-les durant el procés de recuperació després d'un trastorn de la conducta alimentària a través de sessions terapèutiques i tallers pedagògics de conscienciació. I és que, tal com ha assenyalat una de les sòcies del projecte, Aizea Juarros, "un 20% de les dones de l'Estat espanyol diu no estar gens conformes amb el seu cos i que canviarien absolutament tot". Una afirmació que té incidència en la salut mental, emocional i física i que provoca que nou de cada 10 persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentària són dones. 

Relacionat en l'alimentació, Marta León ha presentat el seu projecte, una marca personal que treballa per promocionar la salut femenina en relació al món hormonal. "L'eix principal és com puc acompanyar les dones des de l'alimentació perquè cuidin la seva salut hormonal en qualsevol moment de la seva vida", explica. I és que conèixer bé el que demana el nostre cos és fonamental per a la salut. 

I d'acompanyament en alimentació saludable a una consultoria per a ser més responsables amb el medi ambient. Això és el que proposa Patrícia Martí amb Oceanogami. Martí és biòloga marina i des de sempre s'ha preocupat molt per l'impacte que estem provocant en els oceans, principalment amb la gran quantitat de plàstic que generem. És per això que amb la seva consultoria treballa per conscienciar empreses i ciutadans sobre l'ús que en fem dels plàstics i com podem trobar alternatives.

En aquest sentit, Lidia Pitzalis elabora peces de joies sostenibles amb plàstic reciclat del mar amb la seva empresa Collartz. Una marca de joies que prima la sostenibilitat i que treballa en col·laboració amb les dones de la presó del Poblenou perquè tinguin una segona oportunitat laboral un cop surtin d'allà. 

Precisament per donar veu a projectes com aquests la periodista Cristina Pop va decidir deixar la seva feina en mitjans tradicionals. Ara, Pop es dedica a ajudar en la comunicació de diferents iniciatives que, segons ella, treballen per aconseguir un planeta millor i una societat més responsable i sostenible. 

I és que cada cop els 17 ODS són més presents en el nostre dia a dia i més iniciatives aposten per introduir-los en els seus projectes emprenedors. Una aposta per la sostenibilitat que des de Barcelona Activa també volen fomentar en les micro, petites i mitjanes empreses de Catalunya.