BarcelonaActiva ha assessorat un total de 400 establiments de la ciutat per encarar l'etapa post-pandèmia. Mitjançant el programa Comerç a Punt, l'entitat municipal ha ajudat als establiments a desenvolupar noves fórmulesdenegoci per reactivar-se mitjançant l'acompanyament individualitzat i personalitzat.
L'agència ha ofert a restaurants, establiments de roba, supermercats i altres comerços locals una avaluació dels seus punts forts i debilitats, en funció dels quals els assessors de l'agència han ajudat a elaborar un pla d'acció personalitzat per cada negoci. Aquests fulls de ruta inclouen, segons l'Ajuntament, estratègies de captació de clients, disseny del local, millores en el finançament, així com impuls de nous models de negoci.
Els districtes on més comerços s'han acollit a Comerç a Punt han estat Ciutat Vella, l'Eixample, Sant Andreu i Sant Martí, tot i que Barcelona Activa ha atès locals i negocis per tots els barris de la ciutat. A més, 380 comerços han estat atesos pels assessors del consistori mitjançat un model d'acompanyament virtual.
A banda de les propostes de Comerç a Punt, l'Ajuntament també té en marxa el Pla de Digitalització del comerç de Barcelona, mitjançant el qual assessora els usuaris en la creació de plans digitals, a més d'una oferta formativa amb 50 recursos per als empresaris. Barcelona Activa implementa aquests projectes, i altres en la línia, amb l'objectiu d'ajudar un sector, diuen, "especialment afectat per la crisi".