• Territori
  • Barcelona crea un gran mercat online

Barcelona crea un gran mercat online

Els 43 mercats municipals de la capital catalana tindran un 'marketplace' comú per vendre productes a partir de la primavera com a part d'un pla de digitalització

El mercat de Sant Antoni de Barcelona, en una imatge d'arxiu | iStock
El mercat de Sant Antoni de Barcelona, en una imatge d'arxiu | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
23 d'Octubre de 2020
Act. 03 de Novembre de 2020

Barcelona tindrà un gran mercatonline a partir de la primavera. Els 43 mercats municipals compartiran un marketplace on els més de 2.000 professionals que hi treballen posaran a disposició dels clients els seus productes. Aquesta acció forma part del pla de digitalització del sistema de mercats per als propers dos anys, en el qual l'Ajuntament ha invertit 2,8 milions d'euros. El pla arriba després d'una inversió en la xarxa de mercats de 100 milions d'euros en els últims quatre anys per remodelar els edificis. 

 

Les compres realitzades per internet es podran anar a recollir al comerç, rebre a domicili o recollir a unes guixetes que s'instal·laran per permetre als clients accedir-hi fora de l'horari d'obertura del mercat. Durant l'estat d'alarma, els establiments ja van introduir la possibilitat de fer la reserva prèvia dels productes per reduir les aglomeracions als mercats, de manera que els clients ja tenien la compra preparada quan hi arribaven i no havien de fer cues. També s'enviaven compres a domicili per a persones amb mobilitat reduïda o especialment vulnerables davant la pandèmia.  

El marketplace estarà disponible a través de la web dels mercats de Barcelona i mitjançant una aplicació. Les guixetes no estaran d'entrada disponibles a tots els mercats, ja que primer s'instal·laran a 14 punts per provar el servei i l'ús que en fan els clients. La compra online no serà l'única novetat que vindrà amb el pla de digitalització, segons ha anunciat l'Ajuntament a través d'un comunicat. 

 

També es posarà en marxa un sistema per conèixer i analitzar els consums a cada mercat. Això suposarà instal·lar-hi fibra òptica, sensors de diferents tipus i el llançament d'un sistema que permeti visualitzar totes les dades recollides. A més, s'instal·laran pantalles digitals per promoure productes, serveis i activitats. Finalment, a partir de l'agost ja estan en marxa els sistemes compta-persones per limitar l'aforament en consonància amb les recomanacions per evitar la propagació de la covid-19, però també per conèixer el comportament dels clients.  

Tota aquesta digitalització anirà acompanyada d'una nova imatge, ja que la xarxa de mercats estrenaran un logotip i una pàgina web. Com que aquestes actuacions requeriran la col·laboració entre mercats, s'ha creat la Federació de Mercats Municipals (FEMM), que representarà a més de 2.000 parades de tots els mercats de la ciutat.