L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat un paquet de mesures per optar a 125 milions d'euros procedents dels Fons Europeus, el màxim que pot demanar la ciutat per cada assignació. Ho ha fet en el marc d'una convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana inclosa en el marc del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència impulsat per l'Estat Espanyol.
Els projectes presentats pel consistori estan especialment enfocats cap al foment de la mobilitat urbana sostenible. EN concret, segons el govern municipal, les actuacions anirien vinculades a "la posada en funcionament de Zones de Baixes Emissions, la transformació digital i sostenible del transport públic i l'impuls a la mobilitat saludable", tot implementant, afirmen, d'un model de transport no contaminant.
El consistori ha presentat dues sol·licituds amb projectes per valor de 74 i 49 milions d'euros respectivament. La primera contempla noves mesures de control de la Zona de Baixes Emissions, la renovació de la flota d'autobusos elèctrics de la ciutat, la renovació dels carrils bici o la digitalització de serveis de mobilitat. El projecte de major envergadura, però, anirà dedicat al projecte Superilla, que durant els pròxims anys espera transformar quatre eixos verds i quatre places més a l'Eixample.
Pel que fa a la segona sol·licitud, contempla la millora de les infraestructures per a mobilitat elèctrica amb la instal·lació de punts de recàrrega d'autobusos elèctrics a les cotxeres del Triangle i la Zona Franca, a més de la digitalització dels pagaments al transport públic o les obres de connexió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal.
Amb aquestes mesures, la comissió de govern del consistori ha aprovat ambdues sol·licituds, tot considerant que «encaixen plenament en els requisits de la convocatòria» plantejada pel Ministeri de Transports. Si el govern central confirmés aquestes subvencions, a més, l'Ajuntament ha anunciat també un acord amb Transports Metropolitans de Barcelona per tal de col·laborar en la gestió dels ajuts.