Barcelona ha posat en marxa un punt d'atenció presencial pel Brexit. El punt està ubicat a l'oficina d'atenció d'empreses que hi ha al districte 22@ i està adreçat a la ciutadania i a empreses britàniques per resoldre dubtes sobre possibles oportunitats i conseqüències per la sortida del Regne Unit de la Unió Europea (UE). El servei l'ha posat en marxa l'Ajuntament de Barcelona en coordinació amb l'ambaixada del Regne Unit a Espanya i el Ministeri de l'Interior.
La posada en marxa d'aquest Punt Brexit s'emmarca en la bateria d'accions previstes dins del Pla Brexit engegat per l'Ajuntament de Barcelona davant de la imminent sortida del Regne Unit de la UE. Els objectius principals són donar suport a la ciutadania britànica que viu a Barcelona i retenir inversions i projectes d'empreses de capital britànic que operen al territori. També captar inversions i atreure talent internacional mitjançant el suport a empreses que vulguin establir-se a la ciutat com a conseqüència del Brexit.
Segons l'ambaixador britànic en Espanya, Hugh Elliott, aquest punt d'informació és "pioner" i servirà per donar informació "als més de 20.000 ciutadans britànics que viuen a Barcelona i les més de 660 empreses britàniques establides a Catalunya". L'objectiu és resoldre les seves preguntes per tal que l'impacte del Brexit en les seves vides sigui el mínim. "És exactament el que cal per assegurar-se que ciutadans i petites i mitjanes empreses tinguin la informació necessària per ajustar-se al Brexit", ha dit.
A més d'aquest punt, l'Ajuntament també ha posat en servei un apartat específic d'informació al web "Barcelona International Welcome" i informarà la comunitat britànica amb sessions informatives, a través de xarxes socials i mitjançant el butlletí que en l'actualitat envia a la comunitat.