• Territori
  • Barcelona comptarà amb 140 nous punts de càrrega per a vehicles elèctrics

Barcelona comptarà amb 140 nous punts de càrrega per a vehicles elèctrics

De la totalitat de les estacions per recarregar, 100 seran subterrànies i 40 es trobaran a la via pública

Barcelona comptarà amb 140 nou punts de càrrega per a vehicles elèctrics | iStock
Barcelona comptarà amb 140 nou punts de càrrega per a vehicles elèctrics | iStock
ACN
Barcelona
09 d'Agost de 2019

Barcelona comptarà durant els quatre propers anys amb 100 nous punts de recàrregasubterranis i 40 nous punts de càrrega ràpida a la via pública per a vehicles elèctrics. Aquestes noves instal·lacions, que estaran integrades dins del servei Endolla Barcelona, s’afegiran a les 503 actuals, que converteixen Barcelona en la ciutat amb la desena xarxa de recàrrega per a vehicles elèctrics més gran del món i la més gran a Europa per a motocicletes. Així ho ha anunciat el primer tinent d’alcalde Jaume Collboni, que ha explicat que l’aposta s’emmarca dins el compromís del consistori de reduir les emissions dels gasos d’efecte hivernacle a la ciutat en un 45% abans de 2030. A més, Collboni també ha explicat que l’ampliació del servei permetrà a més “reduir el soroll i facilitar l’ús racional del vehicle privat”.

 

El consistori també ha anunciat que al llarg d'aquest proper any està previst que s'habilitin ja set nous punts de càrrega ràpida i quatre nous punts de càrrega lenta per motos a la via pública, alhora que s'actualitzaran 20 dels equips ja existents. A més, tant des de l'Ajuntament com des de l'empresa pública que gestiona el servei, B:SM, ja s'hi han invertit 3,8 milions d'euros i es preveu que al llarg dels propers 4 anys s'hi destinin 2,6 milions d'euros més. Actualment, la xarxa dóna servei a uns 5.000 usuaris i compta amb 194 punts de recàrrega per a cotxes i 172 per a motos.

 

Per altra banda, el primer tinent d'alcalde també ha volgut destacar que l'ampliació de la xarxa es farà seguint "criteris d'equitat". "Cal un esforç col·lectiu de renovació del parc de vehicles cap a aquells híbrids i elèctrics i, per fer-los més accessibles, des de l'Ajuntament hi podem contribuir garantint la igualtat a l'accés a la xarxa de punts de recàrrega en tots els barris, també en aquells on un operador privat no hi aniria per falta de rendibilitat econòmica", ha explicat Collboni, que també ha volgut destacar la "part pedagògica" del servei. "Volem promoure un canvi d'hàbits cap a la mobilitat personal sostenible, seguint l'esperit d'avantguarda del Bicing, que va portar als ciutadans l'hàbit de moure's en bicicleta per la ciutat", ha afegit Collboni.

De franc al començament, però acabarà sent de pagament

A més, el primer tinent d'alcalde també ha explicat que de moment el servei serà sent gratuït tot i que al llarg d'aquesta legislatura deixarà de ser així. "De moment seguim en fase de promoció de manera que la recarrega es podrà seguir fent de franc però arribarà un punt on no podrem continuar donant aquest servei de franc, ja que acabarem sent un operador més en un mercat de competència", ha explicat Collboni, que ha afegit, però, que els preus del servei seran "públics", sense buscar cap marge de benefici.

A més de l'ampliació dels punts de recàrrega, l'Ajuntament també impulsarà el servei a través d'una millora de l'experiència de l'usuari i amb la implantació d'una nova imatge de la marca Endolla Barcelona, per tal de fer més fàcil l'ús i la identificació dels elements del servei. En aquest sentit l'Ajuntament ha posat en marxa una pàgina web, que ofereix informació relativa a la xarxa, com ara un mapa interactiu que mostra la ubicació de tots els punts i la seva disponibilitat en temps real.

A partir de la tardor, aquesta pàgina web es veurà reforçada per l'aplicació mòbil Smou que integrarà als serveis que ja ofereix en relació a la mobilitat a la ciutat, la informació d'aquests punts. Es preveu, a més, que més endavant integri informació de serveis privats de carsharing i motosharing o de l'estat del bicing i els carrils bici.