• Territori
  • Barcelona Wine Week, una gran anyada per a la ciutat

Barcelona Wine Week, una gran anyada per a la ciutat

La primera edició de la fira tanca amb més de 550 empreses expositores, 40 DO i prop de 15.600 visitants

La primera edició de la Barcelona Wine Week tanca amb prop de 16.000 visitants | Cedida
La primera edició de la Barcelona Wine Week tanca amb prop de 16.000 visitants | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
06 de Febrer de 2020

Barcelona Wine Week (BWW) ha tancat la seva primera edició amb excel·lents xifres de participació: més de 550 empreses expositores, 40 Denominacions d'Origen (DO) espanyoles presents al saló i prop de 15.600 visitants, que han assistit al voltant de 3.200 reunions de negocis i 50 activitats programades. Aquests bons resultats avalats i reconeguts unànimement pels principals agents del sector -cellers, associacions, DOs i compradors, entre d´altres-, confirmen l'encert del model de BWW i li auguren un futur prometedor com a certamen de referència del vi espanyol.

 

Aquestes empreses han presentat més de 600 referències noves durant els tres dies de saló, que ha ocupat íntegrament els 19.000 metres quadrats del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. Per superfície contractada i nombre d'empreses expositores, Catalunya ha estat el territori amb major presència, seguida de Castella i Lleó, La Rioja, Euskadi i Navarra.

 

D'altra banda -i a l'espera de xifres definitives- s'ha registrat la visita de prop de 15.600 professionals, un 13% procedents de 54 països. També s'ha comptat amb la presència de més de 300 compradors internacionals de mercats estratègics per a l'exportació de vi espanyol convidats per l'organització. Aquesta significativa representació operadors internacionals suposarà per a un bon nombre de cellers expositors incrementar les seves exportacions. En total, s'estima que s'han celebrat unes 3.200 trobades de negocis.

El president de la Barcelona Wine Week i del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, ha destacat que “preteníem ser un veritable aparador per a mostrar l'excel·lència del vi espanyol en el mercat internacional, aquell esdeveniment on tothom del món del vi vol estar, i estem en el bon camí per a aconseguir-ho”. Així, Pagés ha fet un primer balanç “molt satisfactori” d'un saló que partia d’“un concepte nou, d'alguna forma rupturista, que suposava assumir riscos”.