El servei de bicicleta elèctrica compartida de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), batejat com AMBici, es posarà en marxa durant el darrer trimestre de l'any de la mà de les empreses Nextbike, Movement i Movus. El concurs públic s'ha adjudicat per un valor de 40,5 milions d'euros i la previsió és que el desplegament complet del servei s'assoleixi durant el primer trimestre de 2023. En total es posaran a disposició dels veïns de quinze municipis de l'entorn de Barcelona 2.600 bicis repartides en 235 punts d'estacionament. "Serà un veritable punt d’inflexió en l’ús de la bicicleta i un bon complement a la xarxa de transport públic metropolità", afirma el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.
AMBici arribarà a quinze municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Com a mínim, la meitat de les més de 200 estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d'ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques. Les empreses que gestionaran el servei ho faran durant vuit anys .
Integració amb el Bicing
L'objectiu a mitjà termini és que el servei de l'AMBici es pugui integrar amb el Bicing de Barcelona a partir d'estacions 'pont' dels dos serveis situades en zones limítrofs de Barcelona amb altres municipis. Inicialment se'n crearan set a Sant Adrià del Besòs (dos), Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat (tres) i Esplugues de Llobregat. També es planteja el llançament d'abonaments compartits dels dos serveis, amb descomptes pels usuaris dels dos serveis.