• Territori
  • Bissú: bosses de disseny a bon preu

Bissú: bosses de disseny a bon preu

La start-up, reconeguda aquest dijous als Premis Cambra 2015, consolida el negoci de complements de moda amb una experiència de compra diferent

Jordi Bella crea Bissú per aportar novetat i qualitat al sector dels complements de moda
Jordi Bella crea Bissú per aportar novetat i qualitat al sector dels complements de moda
Aida Corón
19 de Juny de 2015
Bosses de disseny, a la moda i, a més, a bon preu. Es pot demanar més? Ara sí, perquè la start-up catalana Bissú Bags compta al seu catàleg amb sabates, fulards, ulleres i tot tipus de complements.

Però el valora afegit d'aquest negoci, premiat als Premis Cambra 2015 que ha atorgat aquest dijous la Cambra de Terrassa com a Millor Iniciativa Comercial i de Serveis 2015, no és únicament el preu assequible, sinó que ofereix uns dissenys "fets a casa i de qualitat", explica el seu fundador, Jordi Bella.

Aportar varietat al mercat
Bella és llicenciat en Administració d'Empreses, MBA de Finances per Esade i ha treballat a PwC en l'assessorament financer a tot tipus d'empreses. I encara que no sigui un element comú en els currículums, hi hauria de posar que des de sempre li ha picat el cuc de l'emprenedoria.

D'aquest desig de tenir el seu propi negoci neix Bissú, un projecte empresarial que havia d'aportar "novetat al món de la moda, un sector molt saturat d'oferta i demanda, però amb pocs productes en qüestió de complements", relata sobre les primeres investigacions que va fer del mercat. Amb els resultats al davant, la conclusió va ser clara: "Volíem aportar productes diferenciats i que siguin tendència".

L'aposta de Bissú és diversificat en l'oferta de complements. Bissú

La posada en marxa va ser ràpida, així com la creació d'una col·lecció per treure a la venda el setembre de 2013 amb les dues primeres botigues a Reus i Vilanova i la Geltrú. "Les dues localitzacions amb l'oferta més atractiva pel que fa al local i el lloc, d'entre una llista de 15 o 20 ciutats", afegeix Bella.

Créixer amb franquícies
Als dos primers comerços el van seguir quatre més: dues a Barcelona i una a Terrassa i a Girona. Així, van tancar el 2013, amb només quatre mesos d'experiència, amb un total de sis botigues.

El 2014 va ser l'any de la franquícia per a Bissú: "Teníem ja rodatge i vam decidir abordar el creixement amb una nova col·lecció d'estiu i amb franquícies de la marca". Bella detalla que el sistema de treballar amb altres emprenedors que venguin la marca és una manera de "reduir el volum de feina i tenir tranquil·litat, ja que al final té els mateixos interessos que la marca i ho acaba portant bé".

"Una botiga pròpia obliga a tenir un control molt gran, mentre que associar-se amb un franquiciat fa que sigui ell qui està al dia de tot el que passa", reconeix.

L'ambient també compta
Entrar a una botiga Bissú és també una experiència. El producte estrella, les bosses, s'exposa en estructures modulars de fusta que ressalten amb el color blanc de les parets de tots els establiments. Un aire "elegant i càlid", segons el creador de la marca, que fa que els productes destaquin.

Totes les botigues segueixen una mateixa estètica que fa destacar els productes. Bissú

La "música i aromes corporatives" són els altres dos elements que Bella destaca i que fan especial l'experiència de compra.

Seguir venent un producte bo
De cara al tancament de 2015, preveuen arribar als 25 establiments, seguir creixent a tot l'Estat espanyol, i facturar prop de 4 milions d'euros. A més a més, volen centrar-se en aquestes noves famílies de productes com "ulleres, rellotges o sabates i no només bosses", subratlla Bella.

Entre les sis botigues pròpies i l'equip que crea els dissenys, sumen 20 empleats. I tots, des del primer fins a l'últim, s'encarreguen de difondre la filosofia de Bissú: "Bon preu i disseny innovador, i un servei i atenció de qualitat".