Blackpier: la sastreria 'on-line'

L'empresa creada per tres joves catalans, triomfa a Europa amb el concepte de confecció de vestits d'etiqueta i camises a mida

Joel Joli, fundador de Blackpier
Joel Joli, fundador de Blackpier
25 de Setembre de 2013
Act. 11 de Gener de 2016

Una de les experiències de les persones que visiten la Xina és fer-se un trajo a mida i aquest va ser precisament el punt de partida de Blackpier. L'empresa creada al març del 2012, per tres joves emprenedors de Lleida, s'ha convertit en la primera sastreriaon-line d'Espanya i ja opera a cinc països europeus.

Tot va començar fa tres anys, amb un viatge de plaer a la Xina. JoelJoli, un dels fundadors i CEO de Blackpier, va tornar del país asiàtic convençut de deixar el seu lloc laboral i muntar una empresa de venda de vestit d'home per Internet. "Em vaig fer un vestit d'etiqueta a mida a Xangai i ho vaig veure clar. És una pràctica que tot visitant del sud-est asiàtic experimenta", recorda.

L'arrencada del projecte la van finançar amb un crèdit participatiu d'ENISA, de 44.000 euros. Des d'un principi, tenien molt clar que algú de l'equip havia d'anar a viure a Xangai, des d'on Blackpier produeix i distribueix les peces de roba. Segons Joli, "la qualitatdel producte és bona i dolenta a tot arreu, però a la Xina has de lluitar constantment perquè no hi hagi un botó fora de lloc".

Un negoci en línia encertat
No han passat ni dos anys des del llançament de Blackpier i des de Xangai ja han sortit més de 500 comandes. "Tenim un índex de repetició força alt, del 50%", comenta el director d'operacions i cofundador, RobertCabrera, que afegeix que "el perfild'usuari és un home de més de 25 anys, que es compra un o dos vestits a l'any però que pot arribar a encarregar deu camises en la segona comanda".

La customització, la rapidesa en l'entrega del producte i el servei postvenda de canvis i retocs del vestit, són els tres factorsdiferencials de l'empresa. Un vestit d'home de jaqueta i pantaló fet a mida costa uns 200 euros i amb menys de quinze dies laborals garanteixen que el producte arriba a casa.

Maduresa del mercat 'on-line'
El passat mes de març, la companyia de Lleida va tancar la seva primera rondadefinançament de 70.000 euros amb l'acceleradora d'empreses Mola, diners que van destinar a obrir nous mercats, millorar l'oficina logística situada a Xangai, realitzar canvis d'usabilitat a la web i en la confecció de noves col·leccions de la pròpia marca.

Aquest estiu, l'equip de quatre socis de Blackpier ha cobrat el primer sou. "Quan comences has de pensar en el projecte i destinar els recursos a vendre", argumenta Joli. Fa un mes van obrir mercat a Itàlia, França i Anglaterra i a principis d'octubre arriben a Alemanya.

A curt termini obriran una segonarondad'inversió per potenciar els mercats i invertir en un centre de producció propi a Xangai. L'objectiu final és arribar als EstatsUnits, pioners del concepte de roba a mida, i fins i tot fer un salt i comercialitzar la marca a peu de carrer.