Camarasa posa en marxa una campanya de sensibilització per afavorir el turisme sostenible

El municipi elimina la zona de pícnic de la 'platgeta' perquè no podia assumir la brutícia que generava

Camarasa posa en marxa una campanya de sensibilització per afavorir el turisme sostenible | Cedida Camarasa posa en marxa una campanya de sensibilització per afavorir el turisme sostenible | Cedida

Camarasa (Noguera) ha presentat una campanya de sensibilització per afavorir el turisme sostenible. Consisteix en una guia informativa amb recomanacions i limitacions adreçada als visitants que volen conèixer els seus espais naturals i patrimonials. El projecte és finançat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i neix per l'increment del turisme en aquest municipi en els darrers anys. De fet, l'ajuntament ja fa anys que regula l'accés a la zona del riu Segre coneguda com la platgeta davant la massificació de banyistes, sobretot entre finals de juliol i la primera quinzena d'agost. Enguany, a més, ha eliminat la zona de pícnic que hi quedava, ja que diuen que no poden assumir la gestió de deixalles i brutícia que s'hi generava.

El projecte vol fomentar el turisme sostenible, és a dir, aquell on el "turista i el visitant s'han d'adaptar al lloc que visiten" i no al revés, ha explicat l'alcaldessa de Camarasa, Elisabet Lizaso, que ha afegit que la iniciativa busca que el visitant "gaudeix, marxi amb molt bon regust, torni i que vulgui estades més llargues i que no siguin només a l'estiu".

El projecte inclou una guia que es podrà trobar en diversos establiments i espais turístics del poble, així com a les xarxes socials. Inclou recomanacions i limitacions dels diferents espais de l'entorn, així com indicacions com ara la prohibició de fer acampades lliures, de fer foc o de llançar brossa i escombraries. També s'hi explica la regulació de les pernoctacions amb autocaravanes o furgonetes càmper i indicacions per a la correcta convivència amb la biodiversitat.

El projecte vol fomentar el turisme sostenible, és a dir, aquell on el "turista i el visitant s'han d'adaptar al lloc que visiten" i no al revés

Camarasa ha habilitat enguany un punt d'informació turístic fix amb personal per donar a conèixer els espais naturals, però també els patrimonials, ja que el municipi concentra 13 Béns Culturals d'Interès Nacional (BCIN), ha explicat la seva tècnica de Turisme, Eva Roma. També compta amb la presència de tres informadors que estaran a l'entrada d'espais turístics per atendre els visitants i informar-los, a més de quatre agents cívics. En total, durant l'estiu hi haurà 9 treballadors per atendre els turistes.

Pel que fa a l'espai natural protegit Maria Rúbies, conegut com la platgeta, el consistori ha eliminat la zona de pícnic que hi quedava, i també ha reduït l'accés de vehicles. També ha fet una campanya de mailing a les empreses que transporten els visitants per posar-los al dia d'aquests canvis que busquen millorar la gestió d'aquest espai que durant l'estiu atreu milers de banyistes, provinents sobretot de la ciutat de Lleida i de l'àrea metropolitana.

La campanya és finançada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, amb una aportació de 18.000 euros, en el marc de la implementació d'accions del projecte de promoció turística de Camarasa.
 

Més informació
El turisme sostenible: l'aposta de la Diputació de Lleida, els municipis i la Generalitat
Catalunya participa en tres projectes europeus per la transformació digital i sostenible del turisme
Aethnic i l'aposta pel turisme sostenible
Avui et destaquem
El més llegit