• Territori
  • La Cambra de Terrassa treballa en un projecte europeu per acostar la tecnologia a les empreses

La Cambra de Terrassa treballa en un projecte europeu per acostar la tecnologia a les empreses

Passat l’estiu, les empreses de la demarcació ja podran participar en els primers cursos organitzats per la corporació terrassenca

Reunió de socis de l’EULEP | Cedida
Reunió de socis de l’EULEP | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
10 de Juliol de 2024
Act. 10 de Juliol de 2024

La Cambra de Comerç de Terrassa, com a part integrant del projecte europeu EULEP, treballa, conjuntament amb vint entitats de vuit països europeus, en una plataforma de formació en línia per adaptar les empreses a les tecnologiesde digitalització avançada, específicament a intel·ligència artificial i la realitat virtual. Les empreses de la demarcació podran participar en els primers cursos organitzats per la Cambra de Terrassa passat l’estiu. I, de cara a l’any 2025, més de seixanta participants d’empreses catalanes podran gaudir de la plataforma de formació EULEP, de manera gratuïta, en una prova pilot. 
      
La representació catalana en el projecte EULEP, a més de la corporació terrassenca, la componen el Consell de la FP de l’Ajuntament de Terrassa i la Universitat Internacional de Catalunya. L’EULEP, Plataforma Europea d'Experiències d'Aprenentatge és un projecte de quatre anys (2022-2025) liderat per Eurochambres i cofinançat pel programa Erasmus+.

El programa s'adreça específicament a la intel·ligència artificial i la realitat virtual

El treball de les diferents cambres i entitats implicades s’orienta, sobretot, en dos objectius. D’una banda, fer que l'educació i formació professional contínua (FPC) siguin més atractives per consolidar l’aprenentatge al llarg de la vida. I d’altra, oferir a les empreses mòduls de formació, a mida, que responguin a les seves necessitats de competències en matèries en els àmbits de la innovació en intel·ligència artificial, realitat virtual i innovació social.

Altres objectius són millorar i reconèixer persones amb habilitats i competències rellevants per al mercat laboral en intel·ligència artificial, realitat virtual i innovació social; desenvolupar metodologies innovadores d'ensenyament i aprenentatge centrades en l'aprenent per al desenvolupament professional continu dels formadors d'FP; i incorporar l'FP a les estratègies de desenvolupament econòmic regional. Els països que formen part d’aquesta plataforma són Espanya, França. Bèlgica, Itàlia, Àustria, Letònia, Xipre i Turquia.