• Territori
  • Carinsa apunta als 100 milions d'euros de facturació amb un suavitzant sostenible

Carinsa apunta als 100 milions d'euros de facturació amb un suavitzant sostenible

La companyia fabricant d'aromes i additius de Sant Quirze tanca 2017 amb un volum de negoci de 44 milions d'euros

La presidenta i CEO de Carinsa, Vanesa Martínez, i Denia Martinez
La presidenta i CEO de Carinsa, Vanesa Martínez, i Denia Martinez
Redacció VIA Empresa
Barcelona
15 de Febrer de 2018
Act. 15 de Febrer de 2018

El grup Carinsa, dedicat a fabricar aromes i additius per al sector alimentari i fragàncies per a productes de neteja i cosmètica, ha facturat 44 milions d'euros el 2017, un 10% més que l'any anterior, i preveu arribar a 100 milions el 2025 gràcies al desenvolupament d'un nou suavitzant de roba més sostenible.

L'empresa ha informat en un comunicat que el creixement aquest any passat s'ha produït, en part, per l'increment de les seves exportacions i per la consolidació de noves àrees de negoci, com són l'ambientació, la confiteria i els plats preparats.

Els principals creixements internacionals es van produir en mercats situats a Centreamèrica, Sud-amèrica, Orient Mitjà, Turquia i els seus mercats limítrofs, a més d'Àfrica Septentrional.

En el futur, la companyia, amb seu a Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental), preveu desenvolupar una intensa activitat per augmentar la seva presència comercial a Àsia i Estats Units.

La presidenta i consellera delegada de Carinsa, Vanesa Martínez, ha explicat que la "gran prioritat de l'empresa" segueix sent la internacionalització, la diversificació especialitzada i el desenvolupament i avenços en matèria d'R+D+i.

Projecte europeu suavitzant

Carinsa ha destacat la subvenció rebuda en l'any 2017 per part del SME Instrument de la Comissió Europea, que ofereix subvencions a fons perdut a pimes per a projectes innovadors de gran impacte i amb potencial de creixement internacional, en aquest cas per al desenvolupament d'un suavitzant per a la roba més sostenible i ecoeficient gràcies a un sistema de microencapsulació de les fragàncies. El projecte serà fonamental perquè el grup creixi fins a un 15% i el 2025 assoleixi una facturació de 100 milions d'euros.

A més, el grup també ha rebut finançament per al desenvolupament de dos projectes CENT, que concedeix el Programa Estratègic de Consorcis d'Investigació Nacional, relacionats amb nous reptes per a detergents del futur i la investigació industrial de nous ingredients, aliments, tecnologies i seguretat en l'àmbit de les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries.

El Grup Carinsa, format per les empreses Carinsa i Paymsa i que celebra aquest any el seu 25 aniversari, té una plantilla de 150 treballadors i durant aquest exercici incorporarà 25 nous professionals.