La sessió inaugural del primer Congrés de Màrqueting Gastronòmic de Catalunya serà a càrrec de la xef Carme Ruscalleda. L'esdeveniment se celebra entre els dies 28 i 30 d'abril a l'auditori Neàpolis de Vilanova i la Geltrú. Marques del sector alimentari i gastronòmic han confirmat la participació al congrés. Entre d'altres, hi assistiran Damm, Caprabo, Gallina Blanca, Unilever, Veritas, Lavola i Agrofresc.
La ponència d'obertura de la cuinera catalana és oberta per a tots els públics i gratuïta. Tot i això, l'aforament serà restringit a causa de la situació sanitària, fet pel qual és obligatori fer una inscripció prèvia. Després de la sessió inaugural, diverses empreses del Penedès -Cafès Novell, La Granja, Ametller Origen, Cudié i Família Torres- exposaran els seus casos d'innovació.
La resta de jornades, el 29 i 30 d'abril, estaran reservades per als congressistes, que també s'hi hauran d'inscriure prèviament. La internacionalització, els canvis d'hàbits dels consumidors, els nous valors en el consum gastronòmic, la sostenibilitat i les noves tendències de màrqueting centraran els debats.
La ponència de cloenda del congrés, organitzat per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf i la Diputació de Barcelona, serà del director de la Fundació Alícia, Toni Massanés.