• Territori
  • Nova etapa al celler Agustí Torelló amb l'expansió als Estats Units i Àsia a l'horitzó

Nova etapa al celler Agustí Torelló amb l'expansió als Estats Units i Àsia a l'horitzó

L'empresa de Sant Sadurní d'Anoia, que canvia de nom i passarà a dir-se Celler Kripta, ha tancat el 2023 amb uns guanys de 650.000 euros

L'empresa ha guanyat 650.000 euros durant el 2023  | Penedès Turisme
L'empresa ha guanyat 650.000 euros durant el 2023 | Penedès Turisme
ACN | Redacción VIA Empresa
Sant Sadurní d'Anoia
06 de Febrer de 2024
Act. 26 de Febrer de 2024

El celler Agustí Torelló ha guanyat 650.000 euros durant el 2023 gràcies a la venda de 655.600 ampolles, segons dades facilitades per la companyia. L’empresa assegura que l'últim exercici ha estat "exitós" perquè ha superat els objectius previstos i ha detallat que la facturació s'ha enfilat fins als 5 milions d'euros, un 12% més que en l'any anterior. Per aquest any, l'empresa de Sant Sadurní d'Anoia posa el focus en l'expansió cap als Estats Units i l'Àsia i preveu augmentar les vendes un 5%. Paral·lelament, en el marc de la Barcelona Wine Week el celler ha anunciat que fa un canvi d'imatge corporativa i de nom i passarà a dir-se Celler Kripta.

A finals de l’any passat, un grup de 15 cellers catalans, sota el lideratge de Prodeca, van donar  a conèixer els seus vins a la fira Prowine Shanghai, un dels esdeveniments comercials més importants del sector al continent asiàtic. Bell Cros (Priorat), Buil & Giné (Priorat), Cal Bessó (Priorat), Castell d’Or (Alt Camp), Celler Capçanes (Priorat), Celler Laurona (Priorat), Celler Vendrell Rived (Priorat), Clost Montblanc (Conca de Barberà), Coca i Fitó (Priorat), DO Montsant, De Muller (Baix Camp), Domenio (Baix Penedès), Grup Oliveda (Alt Empordà), Llopart (Alt Penedès) i Vinyes Domènech (Priorat) van formar part de la representació catalana. Actualment, la Xina és un dels principals mercats més importants per al sector agroalimentari català.

El país asiàtic és el sisè consumidor mundial en volum de vi (1.023 milions de litres l'any 2022) i el segon mercat en valor (24.899 milions d’euros) després dels Estats Units. Les previsions pels pròxims 5 anys, segons dades d'Euromonitor International Ltd denoten que el vi escumós experimentarà un fort repunt amb un creixement estimat de pràcticament un 30% en valor i un 16% en volum respecte al 2022.

Per a la resta de vins es preveu un decrement del 14,% en volum i un increment del 4% el valor; estimació que s'alinea amb el fet que cada vegada s'estan valorant més els vins per part dels consumidors, tal com ens indica el creixement sostingut del preu mitjà.