02
de Maig
de
2017
El Grup Ciments Molins ha obtingut un benefici de 20,5 milions d'euros el primer trimestre, un 33% més que en el mateix període del 2016, per la millora de les vendes en volum i preu, que ha impulsat un 20,6% els ingressos fins als 194 milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat. La companyia durant l'exercici del 2016 va obtenir un benefici de 64 milions d'euros, un 26% que l'any anterior.
D'aquesta facturació, el 30%, uns 59 milions, procedeixen de l'activitat de l'empresa a l'Estat espanyol i la resta ho aporta l'activitat internacional. La internacionalització del grup català s'observa al desagregar l'Ebitda, el resultat abans d'impostos, amortitzacions i interessos financers, que en el primer trimestre s'ha situat en 49,4 milions d'euros, el 27,1% més que fa un any, dels quals el 91% els aporten les divisions internacionals.
En totes elles la companyia creix amb ingressos i Ebitda amb l'excepció de Bangladesh i Tunísia. En el cas de Tunísia la caiguda s'explica pel tancament de la fàbrica en el mes de gener com a conseqüència d'una vaga.
A Bangladesh la caiguda d'ingressos ha estat del 3,3% i l'Ebitda ha retrocedit un 24,5%. En el cas de Tunísia, els ingressos han caigut un 12,6% i l'Ebitda un 56%. A l'Argentina els ingressos pugen el 35,7%, a Uruguai el 26,7%, a Mèxic el 24,3% i Bolívia el 43,5%.
A la Península, la companyia destaca la forta recuperació del mercat espanyol on els ingressos s'han situat en 59 milions d'euros, el 19,6% més que l'any passat i l'Ebitda ha quedat fixat en 6,8 milions d'euros, el 61,8% més.
Per segments de mercat, el ciment creix en milers de tones comercialitzades el 5% mentre que formigó augmenta el 12%, sempre en relació amb el primer trimestre del 2016.
Ciments Molins també destaca que l'endeutament financer de la companyia es redueix en el primer trimestre en tres milions d'euros fins a situar-se en 184,7 milions d'euros, l'1,6% menys, tot i que la companyia es troba en plena fase de desenvolupament d'un pla d'inversions.
D'aquesta facturació, el 30%, uns 59 milions, procedeixen de l'activitat de l'empresa a l'Estat espanyol i la resta ho aporta l'activitat internacional. La internacionalització del grup català s'observa al desagregar l'Ebitda, el resultat abans d'impostos, amortitzacions i interessos financers, que en el primer trimestre s'ha situat en 49,4 milions d'euros, el 27,1% més que fa un any, dels quals el 91% els aporten les divisions internacionals.
En totes elles la companyia creix amb ingressos i Ebitda amb l'excepció de Bangladesh i Tunísia. En el cas de Tunísia la caiguda s'explica pel tancament de la fàbrica en el mes de gener com a conseqüència d'una vaga.
A Bangladesh la caiguda d'ingressos ha estat del 3,3% i l'Ebitda ha retrocedit un 24,5%. En el cas de Tunísia, els ingressos han caigut un 12,6% i l'Ebitda un 56%. A l'Argentina els ingressos pugen el 35,7%, a Uruguai el 26,7%, a Mèxic el 24,3% i Bolívia el 43,5%.
A la Península, la companyia destaca la forta recuperació del mercat espanyol on els ingressos s'han situat en 59 milions d'euros, el 19,6% més que l'any passat i l'Ebitda ha quedat fixat en 6,8 milions d'euros, el 61,8% més.
Per segments de mercat, el ciment creix en milers de tones comercialitzades el 5% mentre que formigó augmenta el 12%, sempre en relació amb el primer trimestre del 2016.
Ciments Molins també destaca que l'endeutament financer de la companyia es redueix en el primer trimestre en tres milions d'euros fins a situar-se en 184,7 milions d'euros, l'1,6% menys, tot i que la companyia es troba en plena fase de desenvolupament d'un pla d'inversions.