El Gremi d’Hostaleria de Sitges i la regidoria de turisme de l’Ajuntament de Sitges s'han unit amb Coca-Cola i Ecodes per impulsar Sitges #PelClima. Aquesta iniciativa promou la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle i les accions per la lluita contra el canvi climàtic dins del sector de l’hostaleria a través de l’aplicació d’iniciatives que els permetin ser espais més sostenibles, reduir la seva empremta ambiental i contribuir, d’aquesta manera, a frenar el canvi climàtic.
Un total de 46 establiments s’han unit al programa i s’han identificat prop de 800 accions posades en marxa a la ciutat de Sitges en matèria d’estalvi d’aigua, eficiència energètica, mobilitat sostenible, empremta de carboni, consum responsable i correcta gestió dels residus. Coca-Cola ha escollit Sitges donat que el litoral mediterrani és una zona particularment vulnerable al canvi climàtic i el Mediterrani s’escalfa un 20% més ràpid que la mitja mundial.
Els locals participants seran analitzats i es proposaran compromisos com la instal·lació de reductors de cabal als establiments fins arribar al 100%, ajuda per utilitzar envasos a que no siguin d’un sol ús i contractar energia elèctrica 100% renovable.
Joaquim Edo: "Volem posar de manifest la importància i la necessitat d’abordar una gestió hostalera sostenible"
"Volem posar de manifest la importància i la necessitat d’abordar una gestió hostalera sostenible i a favor del medi ambient”, va destacar Joaquim Edo, responsable de comunicació de Coca-Cola Europacific Partners a Catalunya. La iniciativa ja s'ha dut a terme a Girona, Lleida i Barcelona i compta amb 800 establiments catalans adherits.
Alejandro Eguía, gerent del Gremi d’Hostaleria de Sitges, va emfatitzar la importància de treballar en favor del medi ambient: "Sitges és una localitat que està vivint una clara reactivació econòmica i un increment de l’activitat i el turisme. Ara la restauració afronta el repte de continuar sent sostenible amb el medi ambient, a favor de l’economia local i quilòmetre zero”.