Adif iniciarà la nit d'aquest diumenge 20 de maig una nova fase de les obres per la implantació de l'ample internacional en el tram Martorell-Sant Vicenç de Calders del Corredor Mediterrani. Segons ha indicat la companyia, els treballs d'aquesta fase ja es van iniciar el passat mes de març en diferents trajectes entre La Granada i Vilafranca del Penedès i entre Martorell i Sant Sadurní d'Anoia.
En aquesta nova fase, les operacions s'allarguen al tram L'Arboç-El Vendrell, on s'instal·laran aproximadament 20.000 travesses en una de les dues vies generals del trajecte. Aquestes travesses, per a la instal·lació de les quals s'utilitza maquinària pesant com a bateadors i perfiladores, són aptes per a tres fils o carrils (ample convencional i ample UIC), i es col·loquen de forma prèvia a la implantació del tercer carril.
Adif apunta també que el muntatge de travesses tindrà continuïtat en posteriors fases durant els pròxims mesos i està previst que a partir del 10 de juny les operacions avancen, també amb la col·locació de noves travesses i altres treballs auxiliars a l'altra via general al trajecte L'Arboç-El Vendrell i a les dues vies entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell.
Afectació de les línies de transport
Amb objecte de minimitzar l'afectació al servei a causa de la circulació per una sola via, els trens de la línia RT2 (L'Arboç – L'Hospitalet de l'infant) iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sant Vicenç de Calders. Els clients que desitgen continuar el seu viatge a les estacions d'El Vendrell i l'Arboç disposaran dels serveis de la línia R4 de Rodalies de Catalunya. Així mateix, els trens de la línia R4