• Territori
  • Deporvillage vol facturar 40 MEUR i obrir una botiga física

Deporvillage vol facturar 40 MEUR i obrir una botiga física

El portal manresà de material esportiu vol consolidar la seva presència a l'estat espanyol i esdevenir la plataforma líder del sud-est d'Europa.

El cofundador de Deporvillage, Xavier Pladellorens, al centre logístic de Sallent | ACN
El cofundador de Deporvillage, Xavier Pladellorens, al centre logístic de Sallent | ACN
ACN
Manresa
24 d'Agost de 2017
Act. 24 d'Agost de 2017

El portal manresà de material esportiu Deporvillage, especialitzat en ciclisme, running i esports a l'aire lliure, ha sabut unir l'esport i la venda per Internet: dos factors que, segons ha explicat el seu responsable, Xavier Pladellorens, "estan de moda". I el resultat ha estat molt positiu: l'empresa va tancar l'any 2016 amb una facturació de 22 milions d'euros, més del doble de l'any anterior. Un creixement que se situa per sobre del 100% i que té en el mercat internacional la meitat del seu pes.

Segons Pladellorens, la clau recau en tres pilars: preus competitius, especialització, i servei, ja que l'entrega dels productes es fa en tan sols 24 hores. Per aquest exercici, l'empresa, amb seu a l'edifici Impuls de Manresa, confia a obtenir una facturació d'entre 35 i 40 milions d'euros. Per fer-ho, Deporvillage vol consolidar la seva presència a l'Estat espanyol i esdevenir la plataforma líder del sud-est d'Europa.

Deporvillage gestiona la comercialització en línia d'un catàleg de 40.000 productes procedents de 500 marques

Deporvillage va néixer l'any 2010 de la mà dels manresans Xavier Pladellorens i Àngel Corcuera. L'any 2015, l'empresa va viure "un punt d'inflexió" amb l'entrada d'una important ampliació de capital, que els va permetre invertir més en màrqueting, ampliar personal i el catàleg d'articles. 

Actualment, Deporvillage gestiona la comercialització en línia d'un catàleg de 40.000 productes procedents de 500 marques. Amb una inversió acumulada de set milions d'euros, l'empresa disposa d'una cartera de prop de 400.000 clients, repartits en els quatre països on té presència: Espanya, França, Itàlia i Portugal. Les xifres de clients, segons dades de la companyia, són de 1.000 diaris i més de tres milions de visites mensuals. 

Les oficines centrals de Deporvillage s'ubiquen a l'edifici Impuls de Manresa i el seu centre logístic a Sallent. L'elecció de la Catalunya Central per situar el seu negoci es deu a dos factors: d'una banda, perquè és el lloc d'origen dels seus dos fundadors i, de l'altra, per la seva "excepcional" ubicació. "Estem tan a prop de Sevilla com de París, a dues hores de la frontera francesa, i això ens permet entregar els productes amb un temps molt raonable", ha apuntat.

Botiga física a Manresa 

Entre els projectes de futur, Deporvillage estudia obrir una botiga física a Manresa que pugui servir com a punt de recollida i de devolució dels productes. Actualment, està ampliant les seves instal·lacions a l'edifici Impuls i les del centre logístic de Sallent. Segons Pladellorens, "estem intentant digerir tot aquest creixement i consolidar-lo perquè no sigui flor d'un dia". L'objectiu, segons ha dit, és consolidar la presència de l'empresa a l'estat espanyol i esdevenir la plataforma líder en el sud-est d'Europa. 

Ara per ara, l'empresa se centra en els mercats que ja té oberts, però no descarta obrir-ne de nous de cara al futur. "Si l'empresa vol seguir encarant nous reptes i seguir creixent, no ho descartem", ha apuntat. 

Actualment l'empresa manresana dona feina a 130 persones. 50 a les oficines centrals de Manresa, 20 a les de Barcelona, i unes 60 al centre logístic de Sallent.