• Territori
  • El Bizbarcelona convida a transformar-se

El Bizbarcelona convida a transformar-se

El saló de l'emprenedoria se centrarà enguany en les solucions que permetin a emprenedors i empreses adaptar-se a un entorn de canvi

Reunions de feina durant una de les edicions del Bizbarcelona
Reunions de feina durant una de les edicions del Bizbarcelona
Pau Garcia Fuster
10 de Febrer de 2017
Act. 12 de Febrer de 2017

El concepte de transformació serà l'eix vertebrador de l'edició d'enguany del Bizbarcelona. El saló de l'emprenedoria, que se celebrarà a la Fira de Barcelona els dies 31 de maig i 1 de juny, incorpora en aquesta nova edició la voluntat d'oferir a emprenedors i pimes les eines necessàries per afrontar l'actual entorn de canvi. Durant la presentació de l'esdeveniment celebrada aquest divendres a la seu de Pimec, el director de Bizbarcelona, Aleix Planas, ha recordat que "tot s'està transformant, és una taca d'oli que ho impregna tot".

Alhora, ha assegurat que els nous models econòmics i de col·laboració "ja estan passant" i ha indicat que "les grans empreses ja ho han vist. Ara hem d'ajudar la petita i mitjana i els emprenedors a afrontar de manera competitiva aquest canvi". Planas ha celebrat la sort de ser en "una ciutat molt atractiva, que és un pol d'atracció de talent", fet que pot ajudar a realitzar aquest canvi.

Per aconseguir-ho, el saló se suma a l'esperit de transformació amb un canvi en l'estructura de continguts. A banda de les àrees clàssiques de tendències inspiradores i serveis empresarials i per a l'economia social; el Bizbarcelona incorporarà aquest 2017 un espai d'eines per a la digitalització. "Ja són a l'abast de tothom i les pimes les han de conèixer per millorar la seva activitat", ha indicat Planas fent referència a l'anàlisi i recol·lecció de dades, el màrqueting digital o les incomptables oportunitats que ofereix el món mobile.

Una referència
Agustí Colom, regidor d'Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, ha constatat que "el Bizbarcelona creix cada any transformant-se i innovant. Va començar com un espai d'emprenedors, després va incorporar la pime, l'any passat, l'economia social i enguany, la transformació digital".

 
Cañete i Colom durant la presentació del Bizbarcelona. L. Corbella


Colom s'ha mostrat convençut de l'eficàcia d'una fira que considera un factor clau per entendre el creixement d'empreses presents a la ciutat. "El darrer any s'han creat 8.000 empreses a Barcelona, un 14% més que l'any anterior", ha apuntat. En la línia de seguir aprofundint aquesta transformació, el regidor municipal ha apuntat que "el Bizbarcelona d'enguany situa d'entrada la idea de transformar-se amb la voluntat de reforçar el teixit econòmic de la ciutat".

Aquest reforç ha de ser la millor eina per aconseguir augmentar la dimensió dels negocis. "Tenim el repte que aquests emprenedors es transformin en empreses", ha assegurat. En la mateixa línia, el secretari general de Pimec, Antoni Cañete, ha recordat que "sempre parlem de l'emprenedoria, però és com les plantes: necessita un ecosistema en condicions". Cañete, però, ha celebrat que "tots els actors del Bizbarcelona s'han preocupat per fer aquesta transformació".

El consultor i expert en transformació digital Genís Roca ha emfasitzat aquesta necessitat de transformació que pregona enguany el Bizbarcelona. "És el moment de repensar els negocis", ha sentenciat. Roca ha recordat que parlem de transformació digital perquè ha canviat qui se sent interpel·lat pel repte. "Ara ja no afecta només el departament tecnològic o de màrqueting; ara qui se n'ha d'ocupar és la direcció general". En aquesta línia, ha indicat que "el Bizbarcelona proposa fer una mirada holística a tota l'organització. Cal repassar com queda afectada l'activitat del negoci".