31
d'Octubre
de
2016
Act.
31
d'Octubre
de
2016
El projecte de tren turístic de la Costa Daurada i Ebre, que es batejarà com a Caspolino, ja ha aconseguit el suport de 23 ajuntaments per poder ser una realitat però encara cal una important inversió d'1,3 milions d'euros. Actualment la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova, a la Ribera d'Ebre té garantits 750.000 euros però en necessita una injecció econòmica perquè pugui ser una realitat.
Entre els consistoris que participaran econòmicament hi ha Reus, Benissanet, Móra la Nova, Ascó, Flix o Casp, entre d'altres. El projecte, una idea que es porta desenvolupant des de fa més de 15 anys, circularà entre la Costa Daurada fins a Casp (Baix Aragó-Casp) i vol entrar en funcionament el 2019. És una data que els promotors encara veuen viable, tot i que encara no han aconseguit tot el finançament que busquen.
La Fundació es dóna temps fins a finals d'any per aconseguir els diners. Amb tot, sabent que és complicat, durant els dos mesos que queden del 2016 intentaran reunir els municipis que s'han compromès econòmicament per proposar-los començar a treballar el 2017 amb la quantitat reunida. Mentrestant, s'hauria d'acabar lligant la resta de finançament.
Si ni així es pogués aconseguir la resta de finançament, es plantejarien posar el tren en marxa "d'una manera més modesta", un fet que es podria fer només amb els 750.000 euros dels consistoris. "Seria sense la locomotora de vapor", ha avisat el president de la fundació, Jordi Sasplugas, que ha explicat que s'incorporaria una altra locomotora antiga, no de vapor, que els permetria "seguir buscant finançament per més endavant" mentre una part del projecte funciona.
El compromís de Ferrocarrils de Catalunya
Un dels altres compromisos que han aconseguit és que Ferrocarrils de Catalunya s'ofereixin a operar quan el tren estigui en funcionament. Així, una de les qüestions perquè el Caspolino circulés quedarien ja solucionades. El compromís de tenir un operador darrere és important "per circular per unes vies de tren que no són teves", ha assenyalat Sasplugas, que ha explicat que per ser operador cal complir uns requisits "molt grans" que impossibilitarien que la fundació ho fes.
Una proposta nord-americana
Sasplugas ha explicat que la Fundació ha rebut una proposta de Rail Events, una empresa nord-americana que fa esdeveniments amb trens. Als Estats Units, una pel·lícula –Polar Exprés- ha fet que, cada Nadal, els ferrocarrils històrics siguin temàtics d'acord amb el film. "Els pares porten als nens als trens per anar a veure el Pare Noel i això acaba generant molt negoci", ha afirmat el president de la fundació.
La proposta de la companyia nord-americana, que té la intenció d'implantar-se a Europa, es basaria en desenvolupar diverses temàtiques un cop el Caspolino estigui en funcionament,en la temàtica vitivinícola –fent el tren del vi- o aprofitant el patrimoni natural del riu.
Entre els consistoris que participaran econòmicament hi ha Reus, Benissanet, Móra la Nova, Ascó, Flix o Casp, entre d'altres. El projecte, una idea que es porta desenvolupant des de fa més de 15 anys, circularà entre la Costa Daurada fins a Casp (Baix Aragó-Casp) i vol entrar en funcionament el 2019. És una data que els promotors encara veuen viable, tot i que encara no han aconseguit tot el finançament que busquen.
La Fundació es dóna temps fins a finals d'any per aconseguir els diners. Amb tot, sabent que és complicat, durant els dos mesos que queden del 2016 intentaran reunir els municipis que s'han compromès econòmicament per proposar-los començar a treballar el 2017 amb la quantitat reunida. Mentrestant, s'hauria d'acabar lligant la resta de finançament.
Si ni així es pogués aconseguir la resta de finançament, es plantejarien posar el tren en marxa "d'una manera més modesta", un fet que es podria fer només amb els 750.000 euros dels consistoris. "Seria sense la locomotora de vapor", ha avisat el president de la fundació, Jordi Sasplugas, que ha explicat que s'incorporaria una altra locomotora antiga, no de vapor, que els permetria "seguir buscant finançament per més endavant" mentre una part del projecte funciona.
El compromís de Ferrocarrils de Catalunya
Un dels altres compromisos que han aconseguit és que Ferrocarrils de Catalunya s'ofereixin a operar quan el tren estigui en funcionament. Així, una de les qüestions perquè el Caspolino circulés quedarien ja solucionades. El compromís de tenir un operador darrere és important "per circular per unes vies de tren que no són teves", ha assenyalat Sasplugas, que ha explicat que per ser operador cal complir uns requisits "molt grans" que impossibilitarien que la fundació ho fes.
Una proposta nord-americana
Sasplugas ha explicat que la Fundació ha rebut una proposta de Rail Events, una empresa nord-americana que fa esdeveniments amb trens. Als Estats Units, una pel·lícula –Polar Exprés- ha fet que, cada Nadal, els ferrocarrils històrics siguin temàtics d'acord amb el film. "Els pares porten als nens als trens per anar a veure el Pare Noel i això acaba generant molt negoci", ha afirmat el president de la fundació.
La proposta de la companyia nord-americana, que té la intenció d'implantar-se a Europa, es basaria en desenvolupar diverses temàtiques un cop el Caspolino estigui en funcionament,en la temàtica vitivinícola –fent el tren del vi- o aprofitant el patrimoni natural del riu.