06
de Febrer
de
2015
Act.
16
de Febrer
de
2015
La ciutat de Barcelona ha estrenat aquesta setmana el nou servei de Bicing elèctric, que comptarà amb 46 estacions i 300 bicicletes en la seva primera fase. La prova pilot del sistema s'allargarà fins el 2017 i preveu donar servei fins a 4.000 usuaris. Durant la presentació de l'estació subterrània del Bicing elèctric de la Plaça de Navas (Sants-Montjuïc), l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha destacat que la introducció d'un sistema de transport basat en la bicicleta elèctrica situa la capital catalana al "capdavant" en sistemes de mobilitat.
Tanmateix, Trias ha apuntat que "la bicicleta elèctrica és un mitjà de transport idoni per la nostra ciutat" i ha assegurat que servirà com a "complement" al Bicing convencional. L'alcalde també ha defensat que la implementació del Bicing elèctric "és un pas més" en la constitució de Barcelona com a ciutat intel·ligent (smart city) i ha reiterat l'aposta de l'Ajuntament per estendre la nova xarxa de manera esglaonada.
Des de l'inici de les proves el desembre de 2014, més de 2.500 persones ja s'han interessat per accedir al servei i la llista oberta d'espera ja compta amb 319 usuaris.
Més quilometres que al Bicing mecànic
Els usuaris del Bicing elèctric realitzen un trajecte mitjà de 2,7 quilòmetres, enfront dels 1,9 quilòmetres dels usuaris del Bicing mecànic convencional. Igualment, el temps mitjà del viatge en el vehicle elèctric és de 20 minuts, per 13 minuts que duren de mitjana els viatges en el Bicing convencional. Durant la prova iniciada al desembre de 2014, la mitjana d'usos del nou sistema públic de transport ha estat de 115 al dia.
Els usuaris del Bicing convencional que vulguin accedir al servei elèctric hauran de sumar 14 euros anuals al preu de l'abonament i 0,45 cèntims d'euro per la primera mitja hora i 0,80 cèntims d'euro per a les següents. La majoria de les estacions del Bicing elèctric estaran ubicades en aparcament soterrats, on es podrà accedir mitjançant la mateixa targeta que rep l'usuari en subscriure el servei.
Tanmateix, Trias ha apuntat que "la bicicleta elèctrica és un mitjà de transport idoni per la nostra ciutat" i ha assegurat que servirà com a "complement" al Bicing convencional. L'alcalde també ha defensat que la implementació del Bicing elèctric "és un pas més" en la constitució de Barcelona com a ciutat intel·ligent (smart city) i ha reiterat l'aposta de l'Ajuntament per estendre la nova xarxa de manera esglaonada.
Des de l'inici de les proves el desembre de 2014, més de 2.500 persones ja s'han interessat per accedir al servei i la llista oberta d'espera ja compta amb 319 usuaris.
Més quilometres que al Bicing mecànic
Els usuaris del Bicing elèctric realitzen un trajecte mitjà de 2,7 quilòmetres, enfront dels 1,9 quilòmetres dels usuaris del Bicing mecànic convencional. Igualment, el temps mitjà del viatge en el vehicle elèctric és de 20 minuts, per 13 minuts que duren de mitjana els viatges en el Bicing convencional. Durant la prova iniciada al desembre de 2014, la mitjana d'usos del nou sistema públic de transport ha estat de 115 al dia.
Els usuaris del Bicing convencional que vulguin accedir al servei elèctric hauran de sumar 14 euros anuals al preu de l'abonament i 0,45 cèntims d'euro per la primera mitja hora i 0,80 cèntims d'euro per a les següents. La majoria de les estacions del Bicing elèctric estaran ubicades en aparcament soterrats, on es podrà accedir mitjançant la mateixa targeta que rep l'usuari en subscriure el servei.