El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha aprovat un augment del 2,6% en les tarifes del taxi per al 2019. Els preus del servei es modulen cada any en funció de la variació de l'Índex de Preus de Consum (IPC), per tal de repercutir els costos que pugen per als taxistes, com per exemple la benzina. Aquest augment de les tarifes, argumenta l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), busca que els conductors puguin cobrir l'increment de despeses i mantenir el mateix marge d'ingressos nets.
El càlcul que ha fet l'IMET de la pujada de l'IPC que afecta els taxistes és del 3,2%, però l'increment de les tarifes es quedarà en el 2,6%: "És un augment contingut", reconeix l'IMET. I subratllen que l'aprovació al ple de l'AMB no és del tot definitiva perquè encara ha de passar el control de la Comissió de Preus de Catalunya, un pas que es farà de forma "imminent", segons l'institut. Si la comissió accepta la proposta de noves tarifes de l'IMET, els nous preus s'aplicaran abans de Nadal.
El sindicat Elite Taxi, un dels principals del sector, reclama que el canvi en les tarifes sigui en l'estructura i no es limitin a tocar només el preu. Detallen que porten anys reclamant la supressió dels suplements –que s'apliquen per anar a l'aeroport, per sortir de l'estació de Sants...– i que enguany l'IMET havia acceptat la petició. Però tal com anaven les negociacions, l'eliminació dels suplements no hauria estat acompanyada d'un increment més fort de les tarifes, com demanava el sindicat, de manera que finalment es mantindran: "Els suplements són una part important dels nostres ingressos i, si els eliminem, hem d'apujar les tarifes", argumenta Elite. L'organització sindicat també lamenta que la pujada dels preus no sigui equivalent a tot l'augment de l'IPC. "Les despeses dels taxistes han augmentat molt", defensa. Fonts de l'IMET reconeixen que alguns taxistes havien sol·licitat que l'encariment de les tarifes fos més alt.
El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha aprovat un augment del 2,6% en les tarifes del taxi per al 2019. Els preus del servei es modulen cada any en funció de la variació de l'Índex de Preus de Consum (IPC), per tal de repercutir els costos que pugen per als taxistes, com per exemple la benzina. Aquest augment de les tarifes, argumenta l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), busca que els conductors puguin cobrir l'increment de despeses i mantenir el mateix marge d'ingressos nets.
El càlcul que ha fet l'IMET de la pujada de l'IPC que afecta els taxistes és del 3,2%, però l'increment de les tarifes es quedarà en el 2,6%: "És un augment contingut", reconeix l'IMET. I subratllen que l'aprovació al ple de l'AMB no és del tot definitiva perquè encara ha de passar el control de la Comissió de Preus de Catalunya, un pas que es farà de forma "imminent", segons l'institut. Si la comissió accepta la proposta de noves tarifes de l'IMET, els nous preus s'aplicaran abans de Nadal.
El sindicat Elite Taxi, un dels principals del sector, reclama que el canvi en les tarifes sigui en l'estructura i no es limitin a tocar només el preu. Detallen que porten anys reclamant la supressió dels suplements –que s'apliquen per anar a l'aeroport, per sortir de l'estació de Sants...– i que enguany l'IMET havia acceptat la petició. Però tal com anaven les negociacions, l'eliminació dels suplements no hauria estat acompanyada d'un increment més fort de les tarifes, com demanava el sindicat, de manera que finalment es mantindran: "Els suplements són una part important dels nostres ingressos i, si els eliminem, hem d'apujar les tarifes", argumenta Elite. L'organització sindicat també lamenta que la pujada dels preus no sigui equivalent a tot l'augment de l'IPC. "Les despeses dels taxistes han augmentat molt", defensa. Fonts de l'IMET reconeixen que alguns taxistes havien sol·licitat que l'encariment de les tarifes fos més alt.