Amb experiència en publicitat, comunicació o producció d'esdeveniments; passió per les xarxes socials i una bona dosi de bon gust, a més de molta paciència en la gestió personal. És el perfil del wedding planner, una professió que s'ha imposat recentment emparada en l'auge de diverses xarxes socials de fotografia, on la imatge d'una núvia feliç crida, i molt, l'atenció en un escenari idílic. Tenen per objectiu professionalitzar la gestió de les bodes, lidiant amb proveïdors i la tensió de les parelles de nuvis, seguint una tendència que és un negoci d'èxit als EUA des de fa temps.
Bodas de Cuento –The wedding designers és una de les firmes més destacades en aquesta incipient professió. Wendy y José són els fundadors d'aquesta empresa de Saragossa que disposa de delegació a Mallorca i Barcelona i que, de moment, té contractades l'organització d'un total de 50 bodes, aproximadament, pel 2014. A Catalunya és Marina Martín (@CuentiMarina), amb experiència en producció cinematogràfica, la seva responsable. Avui dia treballa a destall per cobrir les 25 bodes que gestionarà enguany, més del doble de les contractades a l'oficina catalana durant el 2013.
Martín va començar a l'octubre de 2012 obrint la segona oficina de Bodas de Cuento, un espai al qual li donen especial importància. "Per començar no necessites molt més que un ordinador i aquest lloguer però per a nosaltres l'oficina és com un membre més. És el més important per a començar perquè és on treballem i on rebem als nuvis, els nostres clients", explica aquesta emprenedora.
El seu èxit s'ha reforçat amb l'edició del llibre ¡Sí, quiero!, Ideas geniales para diseñar tu boda -editat per Planeta, 2014- on expliquen l'ànima del seu negoci. "És el primer llibre que s'edita a Espanya sobre bodes i tot i que no sabem ben bé la repercussió pel que fa a noves contractacions que hem tingut, sí que ha millorat molt la nostra reputació", assegura.
Un prestigi treballat des de les xarxes socials, on la seva presència és quasi omnipresent. "És una feina molt agraïda però molt absorbent. Mai no descansem perquè estem connectats a les xarxes tot el dia, sempre buscant noves inspiracions", apunta Marina. De fet, Bodas de Cuento renuncia a invertir en publicitat i, per exemple, a la BCN Bridal Week només han assistit com a convidats. "No anem a fires. La inversió que fem és passar moltes hores a les xarxes socials perquè creiem que és una manera molt bona de mostrar la feina que fem i pensem que ha sigut part del nostre èxit", explica Martín.
La gestió integral d'una festa íntima
Petites empreses d'aquest estil han sorgit moltes els últims anys: Nice Weddings, Macarena Gea - Bodas y algo más o el cas de Sara Rivera són alguns exemples. Gestionen des del lloc de la cerimònia fins al timing del dia del casament, segons pacten amb el client. Busquen proveïdors, revisen tallers de vestits de núvia, estovalles per a les taules... En definitiva, professionalitzen l'organització del casament.
I què guanya el client? Per a Martín, aconsegueix "la boda desitjada". En el seu cas, no admeten comissions de proveïdors "perquè cada boda és un món" i prefereixen tenir llibertat per escollir l'oferta que millor s'adapti al que necessiten, un punt en comú amb altra wedding planner, Sílvia Domènech, de Solo dos Wedding Planners. "El client guanya temps perquè no ha d'invertir a buscar i s'evita complicacions".
El seu és un altre cas d'empresa catalana (amb seu a Castelldefels) dedicada en exclusiva a l'organització de bodes, principalment a Lleida i Barcelona. Conjuntament amb David Pueyo, director de producció i la seva parella, porten endavant l'empresa. El ritme de creixement de SoloDos ha sigut creixent en els seus inicis: "El primer any només vam fer tres bodes; l'any passat 6 i aquest any en fàrem un total d'11. No diguem a totes que si, ens agrada cuidar les nostres bodes, tot i que som conscients que com més agafes, més en tindràs", apunta Domènech.
Negoci amb xifres
L'ajut a la parella és la clau del seu negoci; és a dir, els nuvis contracten els seus serveis per alleugerar els preparatius d'un esdeveniment que, a vegades, atabala. I el preu dels serveis varia. En el cas de SoloDos, està en funció del paquet que es contracti: hi ha des d'una sessió de coaching per entrar en matèria fins al paquet Wedding passaport que agrupa "per 1.595 euros, l'organització de la cerimònia, la recerca d'espais, moda, papereria i decoració, etc.", apunta Domènech. Un preu similar al que cobra Bodas de Cuento pel paquet Coordinació, que se situa en 1.000 euros (més IVA) i que augmenta fins als, aproximadament, 3.000 euros per la gestió integral de la boda.
Ambdues professionals coincideixen a vaticinar un futur prometedor a la professió. "Arribaran nous formats perquè és un sector en creixement i sempre estem intentant fer coses noves, mirant molt que es fa a l'estranger", apunta Martín. "És una professió de futur i la intenció és que es consolidi cada cop més, que la gent ho reclami cada cop més", augura Domènech.
El 'wedding planner' professionalitza les bodes
Amb experiència en producció i organització de grans esdeveniments, els emprenedors Bodas de Cuento o Solo Dos han trobat nínxol de mercat ajudant als nuvis en la gestió integral del seu casament
09
de Maig
de
2014
Act.
09
de Maig
de
2014